הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין כותב כי גוגל צינזרה תוצאות חיפושים המובילים לדיווח בבלוג שלו על הטרדה מינית של פרופסור באחת האוניברסיטאות. הבלוגר, הכותב מסיאטל, כתב השבוע כי "צו איסור פרסום ישראלי סודי" הוביל לכך שגוגל צינזרה תוצאות חיפוש שהובילו לבלוג שלו, "תיקון עולם".

סילברסטיין הציג הודעה שקיבל מגוגל תחת הכותרת "הודעה על הסרה בקשר לאיסור פרסום משפטי מחיפוש גוגל". "גוגל קיבלה תלונה משפטית המערבת צו בית-משפט, ואנחנו בתהליך של חסימת כתובות מסוימות מהאתר שלך מלהופיע בגוגל חיפוש", נכתב בהודעה, המתייחסת רק למנוע החיפוש הישראלי של גוגל, google.co.il. "לצערנו", ממשיכה ההודעה, "תנאי הצו מונעים מאיתנו לשתף איתך עותק שלו".

גוגל נוהגת לצנזר תוצאות חיפוש בהתאם לצווים משפטיים, או מסיבות אחרות שאותן היא אינה מוכנה לפרט. כמו במקרה של פייסבוק, גם ענקית החיפוש אינה מרגישה צורך לתת דין וחשבון עקבי ומסודר ללקוחותיה, והיא חולקת איתם מידע הקשור אליהם באופן ספורדי ולפי שיקוליה העלומים. גם לידיעה זו בגוגל-ישראל לא טרחו להגיב.

בעבר דיווחנו כאן על צנזורה של תוצאות חיפוש הקשורות למחאת באים-לבנקאים, ועל צנזורה הקשורה לזהותו של איש עסקים בכיר. זו גם אינה הפעם הראשונה שגוגל חוסמת תוצאות חיפוש המובילות לבלוג של סילברסטיין, ועושה זאת במנוע החיפוש המיועד לתושבי ישראל. "האפקטיביות של זה היא לא בהסתרת המידע מגורם ספציפי שרוצה להגיע אליו, אלא בהשתקת דיון ציבורי ומניעת תפוצה של מידע", אמר על כך עו"ד ד"ר רועי פלד בראיון לתוכנית "קול העין".