ב"ידיעות אחרונות" החל לפרסם החודש מיזם פרסומי מטעם חברת נדל"ן של לב לבייב, בעיתון המודפס ובאתר ynet. כך למשל, ביום ראשון האחרון, במוסף "24 שעות" של "ידיעות אחרונות", פורסם מה שנראה ככתבה על עיצוב חדרי ילדים. למעשה מדובר בחלק מ"שיתוף פעולה מסחרי" בין העיתון ואתר ynet לבין חברת אפריקה-מגורים, חברה בת של אפריקה-ישראל (תחת הכותרת "בית הילדות שלי"). במסגרת שיתוף הפעולה, לצד פרסום תכנים מטעם חברת הנדל"ן ייערך גם מבצע נושא פרסים.

זהו אינו הקשר המסחרי היחיד בין לבייב לבין "ידיעות אחרונות": בחודש ספטמבר האחרון דיווח איתמר ב"ז באתר "העין השביעית" כי לפי מסמכים שהגיעו לידי מיזם "100 ימים של שקיפות" של תומר אביטל, בשנת 2015 חתם מוזס על עסקה בשווי 10.5 מיליון שקל עם לב לבייב, בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן אפריקה-ישראל, למכירת אחת הווילות של משפחת מוזס בסביון.

בתחתית כתבת התוכן השיווקי שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" נכתב כי "הכתבה מתפרסמת כחלק משיתוף פעולה עם אפריקה-ישראל" – ביטוי מכובס לפרסומת הנחזית לכתבה עיתונאית. גילוי שכזה לא הופיע בעבר בפרסומים הפרסומיים-מערכתיים של "ידיעות אחרונות", אולם מאז הגשת הבקשה לתביעה ייצוגית נגד ynet בשל ריבוי פרסום סמוי והטעיית הציבור ניכר ניסיון לבדל מעט יותר את התוכן המערכתי מזה הפרסומי.

"ידיעות אחרונות", 19.2.2017

לבייב נמצא כעת במאבק על השליטה בחברת האחזקות שלו, אפריקה-ישראל. הליך מכירת השליטה בחברה הגיע לאחרונה לשלב הגמר, ולבייב מתחרה מול כמה רוכשים אחרים. מכירת השליטה באה בשל חובות עתק של אפריקה-ישראל למחזיקי האג"ח שלה. זוהי אינה הפעם הראשונה בה לבייב מביא את החברה שבשליטתו למציאות של הסדרי חוב בסכומי עתק. הסדר החוב שאליו הגיעה אפריקה-ישראל ב-2009 היה מתוקשר מאוד, והניב פרסומים שליליים רבים ביחס ללבייב.