סרט תיעודי על חייו של הזמר מתי כספי ייערך מחדש לפי סדרת תיקונים שדרש, כך הוסכם לפני שבועות אחדים בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו.

כספי חתם על הסכם עם המפיק המקורי של הסרט, אורי בורדה, שבו מובהר כי יש לו "זכות וטו" לגבי החומרים שיופיעו בסרט. בהמשך הדרך העביר בורדה את הזכויות להפקת הסרט אל שמי שינפלד, שלטענתו נמנע מלכבד את ההסכם ולא העניק לכספי את הזכות לקבוע מה ייכלל בסרט ומה יוסר ממנו. לפי נספח שהגיש כספי לבית-המשפט, הוא דרש להסיר מהסרט, בין היתר, קטעים הקשורים לנשותיו לשעבר, ילדיו, טענות לבגידה וקטעים הנוגעים לקשריו עם עדי-יהוה.

הסרט בגרסתו המלאה, שבוים על-ידי דני דותן ודליה מבורך, אף הוקרן בפני הציבור הרחב בין היתר בפסטיבל דוקאביב, והיה מיועד להיות משודר בערוץ 1. רק בעקבות פנייתו של כספי לבית-המשפט התחייבה רשות השידור שלא להקרין את הסרט.

בדיון שנערך בחודש דצמבר האחרון בפני השופטת רות לבהר-שרון הגיעו הצדדים לפשרה שלפיה הסרט יתוקן על-פי דרישות שפורטו בנספח לחוות דעתו של המומחה מטעם כספי, סשה קליין.

התיקונים, כך נמסר לבית-המשפט, ישמיטו כשמונה דקות מהסרט. כספי הסכים לשאת בעלות של 5,000 שקל לצורך ביצוע התיקונים. עוד הוסכם כי כל עוד לא הושמטו הקטעים, הסרט התיעודי על כספי ייגנז ולא ישודר בפני הציבור. בית-המשפט נתן תוקף של פסק דין להסכמות אלו.

46401-07-15