בנימין נתניהו הגיש תצהיר כוזב לוועדת הבחירות המרכזית, כך טוען עו"ד שחר בן-מאיר במכתב ששלח היום ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות הפרסומים על עסקה לכאורה בין נתניהו לבין מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס. בן-מאיר עתר לפני הבחירות הכלליות האחרונות לוועדת הבחירות בטענה ש"ישראל היום" פועל בניגוד להוראות חוק התעמולה ותוך פגיעה קשה בעקרון השוויון בבחירות, ומשמש הלכה למעשה "פלטפורמת תעמולה לטובת המועמד מר בנימין נתניהו".

נתניהו הגיש בתגובה תצהיר שלפיו אין לו כל השפעה על "ישראל היום": "לתנועת הליכוד וליו"ר תנועת הליכוד וראש הממשלה מר בנימין נתניהו אין ולא היה כל קשר של שליטה או קשר ארגוני כלשהו, מכל מין וסוג שהוא, עם 'ישראל היום' או עם מערכת העיתון או עם עיתונאים הכותבים בו, שהיה בו או שיש בו כדי להשפיע על שיקולי העריכה של העיתון או על תכניו או על הקמתו, היווסדו או על ניהולו השוטף".

ועדת הבחירות דחתה את העתירה, אולם כעת טוען בן-מאיר כי הפרסומים שמעסיקים את התקשורת מהבוקר, על אודות משא-ומתן לעסקה פסולה בין נתניהו למוזס, מוכיחים כי נתניהו שיקר בתצהירו. לפי הפרסומים, נתניהו הבטיח לפעול להגבלת התפוצה של "ישראל היום" בתמורה להבטחה של מוזס לשינוי הסיקור ב"ידיעות אחרונות". טענתו של בן-מאיר מכוונת גם כלפי מי שמכהן כיום כמנכ"ל משרד התקשורת, שלמה (מומו) פילבר, שחתם אז על התצהיר כיו"ר מטה הליכוד.

"כאמור לאור החשד לנסיון שוחד כפי שתואר בפתח מכתבי זה", כותב בן-מאיר, "ולאור העובדה שפורסמה כי ראש הממשלה ומר מוזס שוחחו ביניהם על נושא התפוצה של 'ישראל היום', אזי בלי קשר לשאלה האם שיחות אלו הבשילו לכדי עבירה פלילית של שוחד או ניסיון לשוחד, ברור ונעלה מכל ספק כי ההצהרה בכתב שנמסרה על-ידי ראש הממשלה ועל-ידי מר פילבר ליו"ר ועדת הבחירות היא הצהרת שקר וכזב, על כך המשתמע מכך".

בן-מאיר קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בעניין בזה.

*   *   *

להורדת הקובץ (PDF, 190KB)

המכתב שנשלח ליועץ המשפטי לממשלה