ב"ישראל היום" לא מסתפקים עוד בסיקור חד-צדדי של בנימין נתניהו. העיתון אסר על כתבו המדיני להביע בפומבי עמדה המבקרת את ראש הממשלה.

השבוע, בעקבות תחקיר "עובדה" על הנעשה בלשכת ראש הממשלה, שיגר נתניהו תגובה חריפה שהופנתה אישית נגד אילנה דיין. למחרת השידור, בעוד בכלי תקשורת אחרים ניתן דגש לממצאי התחקיר, תוך גינוי התגובה האישית והלא עניינית של לשכת ראש הממשלה, ב"ישראל היום" הדגש ניתן קודם כל לתגובה עצמה, שפורסמה במלואה על פני כמחצית העמוד. רק בשוליה נכתב על התגובה לתגובה. בפרטי התחקיר עצמו בחרו ב"ישראל היום" שלא לעסוק כמעט בכלל.

"ישראל היום", 8.11.16 (לחצו להגדלה)

"ישראל היום", 8.11.16 (לחצו להגדלה)

אולם ב"ישראל היום" לא הסתפקו בכך.

שורה של גופים עיתונאיים גינו את תגובתו החריגה של נתניהו לדיין, ובהם גם תא הכתבים המדיניים. "תא הכתבים המדיניים מוחה בחריפות על המתקפה האישית שלוחת הרסן של לשכת ראש הממשלה נגד התוכנית 'עובדה' בערוץ 2 והעיתונאית אילנה דיין", הודיעו הכתבים המדיניים בישראל, והוסיפו כי התנהלות לשכת ראש הממשלה, שמשתלחת בעיתונאים, נוברת בקורות חייהם ומפקפקת באובייקטיביות שלהם, "חותרת תחת עקרון חופש הביטוי".

על ההודעה חתמו הכתבים המדיניים של גלי-צה"ל, ערוץ 2, ערוץ 10, "הארץ", "וואלה", "מעריב", "מקור ראשון" (שכמו "ישראל היום" נמצא גם הוא בבעלות משפחת אדלסון), "ידיעות אחרונות", "טיימס אוף יזראל", "משפחה" ו"המבשר" החרדיים, קול-ישראל בערבית, ערוץ 1 ו-i24News. כתב מדיני אחד, וכלי תקשורת אחד, בלטו בהיעדרם – שלמה צזנה, הכתב המדיני של "ישראל היום".

בעקבות תהיות שעלו ברשתות החברתיות על היעדרותו של צזנה מרשימת החותמים על גילוי הדעת של תא הכתבים המדיניים הבהיר הכתב המדיני של "הארץ", ברק רביד, כי צזנה רצה לחתום על ההודעה אך לא קיבל לכך אישור מעורכיו. צזנה עצמו אישר זאת בתגובת לפניית "העין השביעית". ב"ישראל היום" סירבו להסביר מדוע לא איפשרו לכתב המדיני שלהם לחתום על גילוי הדעת של תא הכתבים המדיניים.

זוהי עליית מדרגה באופן שבו מתייחסים ב"ישראל היום" לעמדותיהם של המועסקים בחינמון. עד כה איפשרו ב"ישראל היום" לעיתונאים לצייץ בחשבון הטוויטר שלהם ביקורת כלפי נתניהו, כל עוד זו לא באה לידי ביטוי או שהוצנעה בדיווחיהם בעיתון. כעת אפשר יהיה לבחון אם האיסור על הבעת דעה יגלוש גם לפעילות של עיתונאי "ישראל היום" ברשתות החברתיות.