בימים אלה הולכים ונשלמים ההליכים בעתירת חופש מידע שהגישו רביב דרוקר וחדשות ערוץ 10 נגד משרד ראש הממשלה בבקשה לקבל מידע על שיחותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורך "ישראל היום" עמוס רגב ומייסדו של העיתון הנפוץ בישראל, שלדון אדלסון. הן המדינה והן רגב ואדלסון הבהירו כי אין מקום לחשוף את המידע על השיחות משום ששניהם ידידים אישיים ותיקים של נתניהו, ובשיחות עמם הוא מדבר על כל נושא שבעולם חוץ מהעיתון שבו הם קשורים.

כעת מתברר כי איש העסקים והפילנתרופ אדלסון אינו הבעלים היחיד של כלי תקשורת גדול ומשפיע בישראל שעמו משוחח דרך קבע ראש הממשלה ושר התקשורת על כל נושא שבעולם חוץ מכלי התקשורת שבבעלותו. גם שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק ובאתר "וואלה", הוא חבר אישי ותיק של ראש הממשלה נתניהו, כך התברר רשמית בחוות שדעת שמסר בשבוע שעבר היועץ המשפטי לממשלה. בהתאם לכך, גם הפגישות של נתניהו עם אלוביץ' הן "פגישות פרטיות", שאינן צריכות לעניין את הציבור. טיעון זו עולה מתגובה מקדמית מטעם פרקליטות המדינה בתשובה לעתירה שהגיש עו"ד שחר בן-מאיר.

בחודש שעבר פנה עו"ד בן-מאיר לבית-המשפט בבקשה כי יורה ללשכת ראש הממשלה להעביר לרשותו מידע על מספר הפגישות בין נתניהו לאלוביץ' בשלוש השנים האחרונות. עורך-הדין ביקש לדעת מה היו מועדי הפגישות, מיקומן, משך כל פגישה, פרוטוקולים שנערכו לה ומשתתפים אחרים שנכחו בה. העתירה הוגשה בעקבות כתבת תחקיר מאת גידי וייץ שפורסמה ב"הארץ", ולאחר התעלמות מתמשכת מצד לשכת ראש הממשלה מפנייה שהגיש עו"ד בן-מאיר לפי חוק חופש המידע.

אתמול הגיש עו"ד יעקב פונקלשטיין מטעם פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) תגובה מקדמית מטעם משרד ראש הממשלה, ובה הוא מבהיר כי לאחר חילופי הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד "התקבלה החלטה שלפיה המידע שנמצא במשרד ראש הממשלה באשר לפגישות ראש הממשלה מר בנימין נתניהו עם מר שאול אלוביץ' נוגע לפגישות פרטיות ביניהם, ובהתאם לכך אין למסרו". עו"ד פונקלשטיין מבהיר עוד כי טרם קבלת ההחלטה נעשתה פנייה לאלוביץ', שהבהיר כי הוא מתנגד למסירת המידע.

כעת, כך נראה, ייאלץ בית-המשפט להכריע האם סבירה הגרסה שלפיה ראש הממשלה ושר התקשורת נפגש דרך קבע עם בעל השליטה בענקית התקשורת בזק, ובאחד משני אתרי החדשות הגדולים בישראל, אך אינו משוחח עמו על תחום עיסוקו.

51889-05-16