תביעה בסך כמיליון שקל, שהגישו שני הבדרנים הראל סלוצקי ועופר דומינגז נגד תחנת רדיו תל-אביב, הסתיימה השבוע בפשרה ופיצוי בשיעור נמוך יחסית. בדיון שנערך אתמול (13.6) הודיעו באי-כוח הצדדים לבית המשפט כי הגיעו להסכם לפיו התביעה תבוא לידי סיום תמורת תשלום של כמה עשרות אלפי שקלים לכל אחד מהבדרנים.

בשל הפשרה, לא יידון בית-הדין לעבודה בשלל טענות מעניינות שהעלו שני הצדדים במסגרת הסכסוך המשפטי ביניהם, כגון הטענה כי הבדרנים השתתפו ברווחי תחנת רדיו תל-אביב מפרסום סמוי ששולב בתוכניתם, הטענה כי השתמשו בזמן האוויר שניתן להם כדי לפגוע במשא-ומתן עם אחד המפרסמים של התחנה והטענה כי נאסר עליהם לצחוק בשידור על ג'ודי ניר-מוזס ובעלה סילבן שלום.

סלוצקי ודומינגז טענו, באמצעות עו"ד ליאור קלוגמן, כי במהלך השנים שבהן הגישו תוכנית בוקר ברדיו התקיימו יחסי עובד-מעביד בינם לבין חברת רדיו 89 בע"מ, מפעילת רדיו תל-אביב. בשל זאת הם דרשו, בין היתר, פיצוי בסך זכויות סוציאליות ופיטורים שלא כדין. סך הפיצוי שדרשו מהתחנה עמד על 543,685 שקל כל אחד. ברדיו תל-אביב הכחישו מכל וכל כי התקיימו יחסי עובד-מעביד עם צמד הבדרנים. באמצעות עורכי-הדין אילן בומבך ויריב רונן טענו כי הבדרנים היו ספקי שירות שפוטרו בשל הפרת החוזה האישי שנחתם עימם.

השבוע, קרוב לשנתיים אחרי הגשת התביעה, אמור היה להתחיל שלב ההוכחות בבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו. אולם, עם הגעת הצדדים לבית-הדין, ובעקבות הצעתו של השופט שמואל טננבוים לסיים את הסכסוך בהסכם, הודיעו באי-כוח הצדדים כי מבלי שכל צד יודה בטענות הצד שכנגד, הם מסכימים כי התביעות נגד הרדיו יגיעו לסיום מוחלט תמורת תשלום של 50 אלף שקל לכל אחד מהתובעים. השופט טננבוים נתן להסכם תוקף של פסק דין.

40362-07-14
40380-07-14