ביקורת חריפה שמתחה הזמרת אחינועם ניני על הזמר אייל גולן על רקע פרשת יחסי המין עם הקטינות התפרסמה בכתבה באתר ynet ובהפניה אליה בדף הפייסבוק של "ידיעות אחרונות" – אך הדברים שוכתבו לאחר הפרסום. נוסח הביקורת נעלם, ובמקומו הופיע בכתבה ובדף הפייסבוק נוסח חלבי – אולם עדויות לטקסט המקורי נותרו בעותקי מטמון של הכתבה בגוגל ובגרסאות הקודמות של הסטטוס בפייסבוק, ששונה כמה פעמים.

בין הזמר, המיוחצן על-ידי רני רהב, לבין "ידיעות אחרונות" קשר קודם, והזמר העניק לעיתון ראיון בלעדי לאחר שהוחלט לא להגיש נגדו כתב אישום בפרשה (שכונתה על-ידי המשטרה "משחקי חברה"). "אם יכולתי, הייתי מוחק את זה מהחיים שלי", צוטט אז גולן בהבלטה על שער המוסף השבועי של העיתון בקשר ליחסי מין אוראליים שקיים, לדבריו, עם קטינה.

ניני נפגשה אמש עם נציגים של תושבי מושב נתיב-העשרה, שהתנגדו להופעתה במקום במסגרת מופע למען השלום, ובפגישה מתחה ביקורת קשה על גולן בהקשר לאותה פרשה, שנסגרה בעילה של העדר ראיות מספיקות. הציטוט המקורי של ניני, שהכיל שלוש טענות עובדתיות – שתיים על גולן ואחת על אביו (שהואשם, הורשע ונגזר עליו עונש מאסר) – היה עלול, אולי, לסבך את אתר החדשות בדיבה, אולם הוא הוחלף בציטוט שנעדרות ממנו גם העובדות הידועות והבלתי ניתנות לערעור, והקוראים נותרו עם טענה כללית ועלומה, שניני לא השמיעה בצורה שבה היא מצוטטת: "לא נראה לכם מוזר שהוא עשה דברים איומים ערכית ועדיין מוחלים לו?". גם חלקו השני של המשפט המקורי, "הוא עדיין ממלא את קיסריה ומוחלים לו", צונזר למחצה.

האם בעקבות פרסום האמירה של ניני פנו נציגיו של גולן ל"ידיעות אחרונות"? היחצן רני רהב ועורך "ידיעות אחרונות" רון ירון לא השיבו לפנייה בעניין. בגרסה המרוככת של הכתבה מופיעה תגובת חברת ההפקות של גולן, ליאם-הפקות: "הדברים שנאמרו הם בגדר הוצאת דיבה לשמה, שקר מטורף. חבל שהקנאה מעבירה את אחינועם ניני על דעתה". הציטוטים המקוריים של ניני מופיעים גם בידיעת מעקב שהעלה בלוגר הרכילות והבידור עומרי חיון, הנתון בסכסוך ציבורי ומשפטי עם גולן.

אחינועם ניני נגד אייל גולן בסטטוס המרוכך בפייסבוק של "ידיעות אחרונות", 8.9.15

אחינועם ניני נגד אייל גולן בסטטוס המרוכך בפייסבוק של "ידיעות אחרונות", 8.9.15

הסטטוס בפייסבוק של "ידיעות אחרונות" שונה, כאמור, כמה פעמים, עריכות שתועדו במנגנון העריכה הגלוי של הרשת החברתית (פייסבוק מאפשרת למשתמשיה לערוך סטטוסים, אולם שומרת עותקים של כל הגרסאות הקודמות ומאפשרת גישה אליהן לכל מי שמורשה לצפות בסטטוס – ובמקרה של "ידיעות אחרונות", לכלל הגולשים). הגרסה המקורית פורסמה ב-18:43, ונערכה עשרים דקות לאחר מכן, אז הוסרה ממנה טענה עובדתית אחת והוחלפה במלים "ועשה דברים איומים ערכית". עוד שעה ורבע עברו, והסטטוס נערך שוב, כשהפעם הוסרה הטענה העובדתית השנייה.

פחות מדקה אחר-כך נערך הסטטוס בפעם השלישית והאחרונה, והציטוט בו הפך מ"זה לא נראה לכם מוזר שהוא עשה דברים איומים ערכית – והוא עדיין ממלא את קיסריה ומוחלים לו?" ל"זה לא נראה לכם מוזר שהוא עשה דברים איומים ערכית, ועדיין מוחלים לו?" – מה שנראה כמו ליטוש יחצני טהור, שנועד להפריד בין המעשים האיומים העלומים לבין המיתוג המצליחני של הזמר ש"ממלא את קיסריה".