רוני בר, עורכת מוסף "גלריה" של "הארץ" בימים א'-ה', שיגרה ביום חמישי האחרון מכתב לעיתונאי המוסף, זאת לקראת השינויים הצפויים בו בשבוע הקרוב ובעקבות כתבה שפורסמה באתר זה על התנגדות לשינויים בקרב כתבי המוסף. במכתבה ביקשה בר לתקן את הרושם שקיבלו העובדים לגבי המצופה מהם ולשפר את המורל בקרב צוות הכותבים למוסף.

"בתום שבוע לא פשוט ולקראת שבוע לא קל יותר – עם המעבר להורדה המאוחרת, רציתי לכתוב לכם כמה מלים, להבהיר כמה נקודות שאני מבינה שיש סביבן אי-הבנה וגם לחתום את הימים האלה באווירה נעימה יותר", כתבה בר לעובדי "גלריה".

"מעולם לא אמרתי שלא יהיו כתבות מגזין ב'גלריה' החדש – להפך – כתבת השער נשארת וגם בחציו האחורי של העיתון יהיה מקום לפיצ'רים. שם יהיו גם המדורים הקבועים, וביקורת אירועי התרבות. כן – ביקשתי מכם לקצר את הכתבות ממה שהיה נהוג לסביבות אלף מלה", הבהירה בר. היקף שכזה מנוגד להיקף שנקבו עיתונאים ב"גלריה" ששוחחו עם "העין השביעית". לטענתם, הדרישה מהם היתה כי גם הכתבות הארוכות לא יחרגו מעבר ל-800 מילה.

"לגבי ראיונות – יש ראיונות ראויים ומעניינים מאין כמוהם [...] לצד זאת, ביקשתי להפנות את תשומת לבכם ואת מרצכם לזוויות רחבות יותר. לעתים, ראיון מפספס את התופעה האמיתית, וחבל", הוסיפה בר במכתבה. "כשנכנסתי לתפקיד קיבלתי מכם המון הצעות לראיונות, עם אנשים שבמקרים רבים לא היו מעניינים (וכך העידו גם מי שהציעו את האייטם כשנשאלו) – אין סיבה שנתעכב על אלו. אם תביאו ראיון הישגי – היו סמוכים ובטוחים שנמצא לו מקום מכובד ביותר".

את ההבטחה לתת כבוד ל"ראיונות הישגיים" יש לקרוא לאור המצב בשנים קודמות, בהן ראו אור ב"גלריה" ראיונות שההישג היה בעצם האפשרות לפרסמם. זאת משום שהעיתונות המרכזית בישראל מחוץ ל"הארץ" מסקרת את תחום התרבות כמעט אך ורק מהזווית הבידורית והמסחרית. ראיונות עם קולנוענים, מוזיקאים, כוריאוגרפים, סופרים ואמנים, שלא היו יכולים להתפרסם באף עיתון אחר. שכן למרות השינוי שעבר בשנים האחרונות, לא היתה במה עיתונאית מתחרה ל"גלריה".

במכתבה לעובדים מתמקדת בר בשינוי שעת ירידת המוסף לדפוס, ואינה מתייחסת באופן ישיר להחלטה להעדיף ידיעות חדשותיות על פני תוכן מגזיני. "בשבוע הבא אנחנו מתחילים לעבוד במתכונת חדשה, עם הורדה בשעה 22:00, שכל מטרתה היא להביא לקוראינו את המידע החדש והטרי ביותר", היא כותבת. "אין מאחורי המהלך הזה שום כוונה לפגוע בכם – העורכים או הכותבים, גם אם יש לשינוי הזה השפעות על חייכם. אני מקווה שהמעבר יהיה חלק, קל ונעים ככל האפשר. גם אם נדמה לכם שבאתי מבחוץ – 'גלריה' יקרה ללבי לא פחות מלכם. אני מאמינה שכולנו שותפים לרצון להוריד מדי ערב עיתון עשיר, מעניין, מושך ועדכני".