רשאד עומרי, עורך המקומון החיפאי בשפה הערבית "אל-מדינה", הורשע השבוע בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ובהפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

על-פי כתב האישום שבו הודה עומרי, לפני כשנה השתתף בהפגנה שהתקיימה בחיפה במחאה על תוכנית פראוור להסדרת התיישבות הבדואים בנגב. כאשר הבחין כי בתו נעצרה בידי שוטרים, הגיע אליהם במהירות, תפס אחד מהם בצווארו ודחף אותו. בשלב זה באו שוטרים נוספים במטרה לעצור את עומרי, אך הוא התנגד ודחף גם אותם.

כאשר הובא עומרי להארכת מעצרו, ימים אחדים לאחר ההפגנה, טען בא-כוחו כי היה במקום כשהוא "מצויד במצלמות על מנת לתעד את האירוע". באותו מעמד תיארה הבת, אנג'י, את נסיבות מעצרה, כך: "זוכרת שהחזיקו בשיער והתחילו להרביץ לי בכל הגוף. הרגל הימנית שלי נפגעה מאוד. כשלקחו אותי אני לא זוכרת את כל הפרטים, אני זוכרת שהשוטר אמר לי לפני שהעלה אותי לאוטו: 'אמרתי שאעצור אותך'. הוא המשיך לתקוף ולהרביץ לי וצעקתי שכואב לי ושידי נשברה, והוא אמר שהוא ישבור לי את כל הגוף".

בדיון שנערך השבוע בבית-משפט השלום בחיפה הודיעו הצדדים כי הגיעו להסדר טיעון ולפיו כתב האישום יתוקן (בכתב האישום המקורי נכתב כי עומרי ניסה לחנוק את השוטר שעצר את בתו) והנאשם יודה בהאשמות. על-פי ההסכם, בא-כוחה של המדינה, עו"ד יניב זוהר, יטען לעונש מאסר שלא יעלה על שישה חודשים ושאותו ניתן יהיה לרצות בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס. בא-כוחו של עומרי, עו"ד מאהר תלחמי, יטען למאסר על תנאי וקנס.

השופטת אורית קנטור קיבלה את ההסדר והרשיעה את עומרי בעבירות שיוחסו לו. הטיעונים לעונש יושמעו בשבוע הבא.

58209-17-14