15:22 פול סטיבנסון, מפכ"ל משטרת המטרופולין של לונדון, מעיד בפני הוועדה לענייני פנים. לאחר מכן יעידו דיק פדוריקו, דובר משטרת המטרופולין של לונדון, וג'ון ייטס, סגן מפכ"ל משטרת המטרופולין. ב-16:30 יחל האירוע הגדול של היום: עדותם של רופרט וג'יימס מרדוק, ואחריה עדותה של רבקה ברוקס.

16:34 ג'יימס ורופרט מרדוק נכנסים לחדר הוועדה.

16:37 ג'ון ויטינגדייל, חבר המפלגה השמרנית, שואל את ג'יימס מרדוק מדוע הודה כי הצהרותיה של ניוז-אינטרנשיונל בחקירות קודמות בנוגע לפרשה הוליכו את הפרלמנט שולל. ג'יימס אומר כי מדובר בנושא שגרם צער רב לו, לאביו ולחברה. הוא מוסיף ואומר כי לאחר השימועים שנערכו בשנת 2009, הוא הבין כי יכול להיות שהיו מקרים נוספים של האזנות סתר. לדבריו, ניוז-אינטרנשיונל הודיעה על כך למשטרה ואף התנצלה.

16:44 ויטינגדייל אומר כי במהלך חקירה שערכה ועדה פרלמנטרית בניצוחו בשנת 2009 בנושא האזנות הסתר, טענו כל המנהלים הבכירים של ניוז-אינטרנשיונל כי נערכה חקירה מקיפה בנושא ולא נמצאו ראיות בנוגע להאזנות נוספות. ויטינגדייל שואל אם ההצהרות הללו היו שקריות.

16:50 ג'יימס מרדוק אומר כי לאחר המשפט בשנת 2007 (של קלייב גודמן וגלן מלקייר, חוקר פרטי ועיתונאי לענייני מלוכה שנשפטו וריצו תקופת מאסר באשמת ביצוע האזנות סתר למשפחת המלוכה בשנת 2007)) והתפטרותו של אנדי קולסון מתפקיד עורך "ניוז אוף דה-וורלד", נסמכה הנהלת החברה על חוות דעת משפטית שגרסה כי לא היו פעולות בלתי חוקיות נוספות בעיתון. הוא מוסיף כי במהלך השנים 2008 ו-2009 לא היה ידוע על מקרים נוספים כאלה. הוא טוען כי ה"עובדות הקריטיות" נחשפו במהלך המשפטים (שבהם תבעו סלבריטאים את ניוז-אינטרנשיונל) בשלהי 2010. עוד אומר מרדוק כי הוא חש "תסכול עמוק" ו"חרטה אמיתית" על כך שהעובדות לא התגלו בשלב מוקדם יותר. לדבריו, העובדה כי המידע שסיפקה ניוז-אינטרנשיונל למשטרה הוא זה שגרם, בין השאר, לפתיחת החקירה מחדש מעידה על גישתה של החברה כלפי הפרשה.

ג'יימס מרדוק מוסיף כי למיטב ידיעתו, רבקה ברוקס (מנכ"לית ניוז-אינטרנשיונל, שהתפטרה זה מקרוב ומיד אחר-כך נעצרה ונחקרה במשטרת לונדון) ולס הינטון (מנכ"ל דאו-ג'ונס, שהתפטר גם הוא לאחרונה) לא ידעו דבר על האזנות הסתר. התפטרותם של השניים (ביום שישי האחרון) היתה על בסיס זה.

16:51 טום ווטסון, חבר פרלמנט ממפלגת הלייבור, שואל את רופרט מרדוק אם התאגיד נוקט גישה של "אפס סובלנות" כלפי עשיית עוולות. מרדוק עונה בפשטות: "כן". הוא מסכים עם האמירה שלפיה חברתו הולכה שולל על-ידי עיתונאים אחדים.

16:52 רופרט מרדוק אומר כי "ניוז אוף דה-וורלד" היווה פחות מאחוז אחד מכלל החברה שלו (ניוז-קורפ, שמחזיקה בעיתונים וכלי תקשורת נוספים רבים ברחבי העולם). הוא אומר כי הוא מעסיק אנשים וסומך עליהם שינהלו את עסקיו.

16:53 ווטסון שואל מה עשתה ניוז-אינטרנשיונל בעקבות מעצרם של מלקייר וגודמן. רופרט מרדוק עונה כי החברה שכרה את שירותיו של משרד עורכי-דין מוביל כדי שיבצע חקירה מעמיקה.

17:00 רופרט מרדוק אומר כי לא היה מודע להסכמים מחוץ לבית-המשפט ותשלומי הפיצויים שניתנו לגורדון טיילור ומקס קליפורד [שחקן כדורגל ויחצן שהטלפונים שלהם נפרצו על-ידי עיתונאי "ניוז אוף דה-וורלד"]. מרדוק אף אומר כי לא היה מודע לכך שעיתונאי בכיר מ"ניוז אוף דה-וורלד" (נוויל טורלבק) נמצא אשם בסחיטה.

17:15 רופרט מרדוק נשאל אם הוא יודע על אמצעי מעקב סמויים נוספים שבהם משתמשים עיתונאים המועסקים בעיתוניו. מרדוק ענה כי כל העיתונים שוכרים את שירותיהם של חוקרים פרטיים. הוא אינו סבור כי העיתונאים המועסקים אצלו עשו דבר בלתי חוקי כששכרו שירותים דומים.

17:30 רופרט מרדוק ממשיך להכחיש כי ידע דבר על תשלומי הפיצויים וההסדרים מחוץ לבית-המשפט עם קורבנות ההאזנות. הוא מוסיף כי לכל עיתון יש מנהל מערכת האחראי על הוצאותיהם של הכתבים וכי החלטות כאלה אינן מצריכות את אישורו.

17:30 ג'יימס מרדוק אומר כי אין לו תוכניות מיידיות לפתוח צהובון שיפורסם בסופי-שבוע (וישמש תחליף ל"ניוז אוף דה-וורלד", שנסגר בשבוע שעבר), אך מוסיף כי הוא "משאיר את כל האופציות פתוחות".

17:45 ג'יימס מרדוק אומר כי הוא עדיין סבור שההחלטה להגיע להסדרים מחוץ לבית-המשפט (עם סלבריטאים שתבעו את" ניוז אוף דה-וורלד" במהלך 2010) היתה ההחלטה הנכונה, אך מודה שהיה עליו ליידע את המשטרה. הוא מוסיף שהסכומים הגבוהים ששולמו לקורבנות בשנת 2010 לא שימשו אמצעי להבטיח את שתיקתם.

18:00 המרדוקים נשאלים מדוע לס הינטון התפטר (הינטון היה ראש דאו-ג'ונס, החברה המוציאה לאור את ה"וול-סטריט ג'ורנל", שנרכשה על-ידי מרדוק ב-2007, ואחד מהמנהלים הקרובים ביותר למרדוק). ג'יימס עונה כי הינטון התפטר "בצער רב" משום שעמד בראש החברה (ניוז-אינטרנשיונל) בתקופה שבה אירעו האזנות הסתר.

18:00 בנוגע להתפטרותה של רבקה ברוקס (שעתידה להגיע לוועדה כשתסתיים העדות של רופרט וג'יימס מרדוק), רופרט מרדוק אומר כי בתחילה דחה את הצעתה להתפטר "משום שסמכתי עליה". "אז מדוע היא התפטרה?", נשאל מרדוק. מרדוק עונה כי התפטרותה התקבלה לאחר שהתעקשה על כך. הוא מוסיף כי ברוקס התייסרה מאוד בנוגע לפרשה.

18:05 פיליפ דייוויס, חבר המפלגה השמרנית, שואל אם המרדוקים מתחרטים על כך שסגרו את "ניוז אוף דה-וורלד" כדי "להציל" את רבקה ברוקס (טענה זו רווחה לאחר ההודעה על סגירת העיתון, שסמוך לה הביע רופרט מרדוק תמיכה בלתי מסויגת בברוקס). רופרט מרדוק עונה כי שתי ההחלטות היו "לחלוטין בלתי קשורות".

ג'יימס מרדוק מוסיף כי הסדרי עזיבתם של ברוקס והינטון את החברה אינם כוללים דבר העלול להגביל את יכולתם של השניים להשתתף בחקירות.

18:10 פול פראלי, חבר מפלגת הלייבור, שואל אם ניוז-קורפ שילמה את הוצאותיו המשפטיות של החוקר הפרטי גלן מלקייר. ג'יימס מרדוק עונה כי הוא לא יודע את הפרטים המדויקים, אך חלק מהוצאותיו של מלקייר שולמו על-ידי החברה. לדבריו, הוא היה "מופתע ומזועזע" כשגילה זאת.

18:15 פראלי ממשיך ושואל: "האם אתם יכולים להבין מדוע אנשים נדהמו כאשר שמעו שאתם משלמים את הוצאותיו המשפטיות של פושע מורשע? האם אתם לא מנסים להסתיר משהו?". ג'יימס מרדוק עונה כי קיבל ייעוץ משפטי שעל-פיו במקרים כאלה, לעתים ראוי לשלם חלק מההוצאות המשפטיות.

"לא הגיע הזמן שתפסיקו לשלם את הוצאותיו של מלקייר?", שואל פראלי את רופרט מרדוק. מרדוק עונה שהוא אינו מכיר את פרטיהם של הסדרי התשלום. לאחר מכן הוא מוסיף כי אם הדבר אינו מנוגד לחוזה, הוא יסכים להפסיק את תשלומי ההוצאות.

18:30 החקירה, שהיתה אמורה להימשך כשעה, נמשכת קרוב לשעתיים.

להלן קישור למדריך לקורא לפרשת ההאזנות, שבו הצגנו את הדמויות השונות המככבות בפרשה

18:39 רופרט מרדוק נשאל אם זה "אפשרי" כי עורך העיתון לא ידע שעיתונאים שלו השתמשו בחוקרים פרטיים. מרדוק עונה כי חשוב לגלות מה בדיוק התרחש באותה תקופה. "אף אחד לא הותיר אותי בעלטה", אומר מרדוק, אך מוסיף כי יכול להיות שלא ידע על "חלק קטן מתוך כלל העסקים שלי" (הוא מתייחס לאמירה קודמת שלו, ולפיה "ניוז אוף דה-וורלד" מהווה רק אחוז אחד מכלל עסקיו).

18:50 אלן קיין ממפלגת הלייבור שואל איזה סוג של דברים שקורים בעיתוניו של מרדוק מדווחים במעלה שרשרת הפיקוד. רופרט עונה על כך: "כל דבר בעל אופי משברי מועבר אלי". קיין ממשיכה: "ניוז-אינטרנשיונל נמצא במשבר. מי אחראי?". ג'יימס מרדוק עונה כי זו שאלה טובה.

18:51 רופרט מרדוק נשאל אם אינו סבור כי ניוז-קורפ נגועה בנפוטיזם. מרדוק עונה שכאשר המשרה של ראש חברת הלוויין BskyB התפנתה, אנשים רבים הגישו את מועמדותם, כולל בנו. לדבריו, ג'יימס קיבל את התפקיד משום שהוא היה המועמד הראוי ביותר.

19:00 ג'וני מרבלס, פעיל ב-UK Uncut, זורק צלחת עם קצף גילוח אל עבר פניו של רופרט מרדוק. וונדי דנג, אשתו של רופרט, סוטרת למרבלס. הפעיל נעצר.

19:15 לואיס מנסש, חברת המפלגה השמרנית, שואלת על אודות הדיווחים על האזנות סתר של עיתוני ניוז-קורפ מחוץ לבריטניה. ג'יימס מרדוק עונה כי לא שמע דבר על מקרים כאלה. מנסש אומרת כי השחקן ג'וד לאו טוען כי הטלפון שלו נפרץ כשהיה בארה"ב. היא מוסיפה ושואלת גם על ההאשמות הגורסות כי נערכו האזנות סתר למשפחותיהם של קורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 (ה-FBI פתח בחקירה בעניין). רופרט מרדוק עונה כי אין ראיות המוכיחות שהטלפונים שלהם נפרצו.

19:24 מנסש שואלת אם עיתונאי "ניוז אוף דה-וורלד" הרגישו כי הם רשאים לבצע האזנות סתר משום שהם חלק מ"תרבות כללית של שחיתות" שקיימת בצהובונים. ג'יימס מרדוק עונה כי אינו מעוניין "למתוח ביקורת" על עיתונים אחרים.

19:27 לסיכום שואלת מנסש אם בתור "מפקד הספינה", שקל רופרט מרדוק לעזוב את תפקידו. מרדוק משיב בשלילה. מרדוק מוסיף כי אנשים שעבדו עבורו "בגדו" בו, וכי הוא "האדם המתאים ביותר לסדר את הבלגן שנוצר".

19:30 לסיכום הדיון מקריא רופרט מרדוק תצהיר שבו הוא מודה כי אמנם ביצע טעויות בעבר, אך מעולם לא חש גועל כפי שחש ברגע שבו נודע לו על מה שעבר על משפחתה של מילי דאלוור (הילדה שעיתונאי "ניוז אוף דה-וורלד" פרצו לתא הקולי של הטלפון שלה אחרי שנחטפה. מאוחר יותר התגלתה גופתה. הגילוי של "הגרדיאן" בדבר הפריצה, ב-4 ביולי, היה קו פרשת המים בפרשת האזנות הסתר, שאחריו פרצה למרכז סדר היום בבריטניה ובעולם). מרדוק ממשיך ואומר כי יעבוד ללא הרף כדי לקבל את מחילתם של קורבנות האזנות הסתר. לדבריו, התנהגותם של עיתונאי "ניוז אוף דה-וורלד" היתה מנוגדת ל"כל דבר שאני ובני מייצגים".

לבסוף אמר מרדוק שהיה משוכנע שהבעיה נפתרה לאחר ההרשעות בשנת 2007 (של גודמן ומלקייר. על-פי החשד, החוקר מלקייר העניק שירות דומה לעיתונאים רבים אחרים בעיתון).