אתמול פירסמה כתבת "גלובס" לילך ויסמן ידיעה בלעדית שלפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל בעבר חשבון בנק במקלט מס באי ג'רזי. אתר "וואלה", שלו שיתוף פעולה קבוע עם "גלובס", פירסם את הידיעה, אולם העלים אותה מדף הבית שלו זמן קצר לאחר פרסומה.

ויסמן פירסמה את הידיעה שלה ב"גלובס" בשעה 18:05. לאתר "וואלה" היא הגיעה בשעה 19:00. לפי "Pastpages", אתר המנטר דפי בית של אתרי חדשות ברחבי העולם, הידיעה שרדה פחות משעה ועשרים דקות בדף הבית של אתר "וואלה". בשעה 19:18 הופיעה הפניה לידיעה במשבצת שמתחת לכותרת הראשית. בשעה 20:19 כבר לא היה זכר לידיעה בדף הבית של האתר.

חלק מדף הבית של האתר "וואלה", 15.1.14 (צילום מסך)

חלק מדף הבית של האתר "וואלה", 15.1.14 (צילום מסך)

בין לבין נדחקה הידיעה אל משבצת ה"עסקים" של דף הבית, זו הממותגת כשיתוף פעולה עם "גלובס", כאשר שם הופיעה בשורה השנייה, מתחת לידיעה על זינוק במחירי הירקות שגרם לעליית מדד דצמבר ב-0.1%.

לשם השוואה, הידיעה על הזינוק במחירי הירקות ומדד דצמבר שרדה בדף הבית של אתר "וואלה" במשך למעלה מ-12 שעות רצופות, עד לשעות הבוקר הזה.

גם לאתר "mako" הסכם שיתוף פעולה עם "גלובס", אולם באתר זה החליטו לתת לידיעה של ויסמן בולטות רבה יותר. הידיעה הופיעה ב"mako" כבר בשעה 18:36, ולפי "Pastpages", הפניה לידיעה שובצה בדף הבית של "mako" לכל המאוחר בשעה 19:09, שם שרדה במשך חמש שעות לפחות, עד ל-12:09. גם אחרי חצות לא נעלמה הידיעה לגמרי, אלא הועברה לתיבת ה"חדשות" שבמעלה דף הבית, שם עדיין ניתן היה למצוא אותה בשעות הבוקר.

בתשובה לפניית "העין השביעית" מסר ינון מגל, העורך הראשי של "וואלה", כי שיקולים עיתונאיים הם שהנחו את המערכת בשיבוץ הידיעה בדף הבית. "נתנו מקום לסקופ שאינו שלנו כפוֹלוֹ", מסר מגל, "אך גם נדיבותנו למתחרים אינה בלתי מוגבלת".