העיתונאי עומר כרמון, עורך המקומון האילתי "ערב ערב באילת", טוען כי הוא אינו מקבל מענה מדוברת רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים, סבין חדד. לדבריו, לפני למעלה משנה הודיעה לו חדד כי לא תענה לשאלותיו משום שלא אהבה פרסום שהופיע בעיתון אילתי.

"כל נסיונותי להסביר לדוברת שהיא מבלבלת בין המקומון הוותיק 'ערב ערב באילת', שאני משמש עורכו, לבין כתבה שהופיעה בעיתון אילתי אחר בשם 'העיר' (שנסגר מאז), עלו בתוהו", כתב לאחרונה כרמון בפנייה לליטל אפטר, יועצת התקשורת של שר הפנים גדעון סער. "מאז, למעלה משנה שדוברת מינהל האוכלוסין במשרד הפנים אינה עונה לשאלותי. האחרונה שבהן נשאלה שוב ושוב בשבועיים האחרונים, ולא זכתה למענה".

עומר כרמון, עורך "ערב ערב באילת" (צילום עצמי)

עומר כרמון, עורך "ערב ערב באילת" (צילום עצמי)

כעורך עיתון אילתי, נתקל כרמון לא אחת בצורך לדווח על מהגרים ומבקשי מקלט שחוצים את הגבול ומגיעים לעיר. כך, לדוגמה, בחודש שעבר פנה לדוברות בעניין תושב העיר שטען כי במשך חודשים ארוכים מסרבים פקידי לשכת האוכלוסין באילת לרשום את בתו שנולדה לאשתו. אף שחלף למעלה מחודש מאז פנה לרשות, טרם קיבל תשובה, אומר כרמון.

בעקבות פניית "העין השביעית" לדוברות רשות האוכלוסין וההגירה, נמסר כך: "לאחרונה אכן שמענו את הסיפור התמוה על 'חרם' שמופעל על מר עומר כרמון. לא ברור במה מדובר ומהיכן הומצא הדבר, אך לרשות יש עשרות פניות ועשרות עיתונאים העובדים מולה, ואף אחד מעולם לא הלין על חרם. רשות האוכלוסין וההגירה אינה מחרימה עיתונאים, כמדיניות, ועם זאת נשמור את היחסים המקצועיים שלנו בינינו לבין העיתונאים. אנו ממליצים למר כרמון לפנות אלינו ישירות להסדר הסוגיה, במקום לפנות למגוון גורמים חיצוניים".

בפנייה אישית לכרמון הוסיפה חדד כי טענות לגבי "'חרם' שלא היה ולא נברא" גוזלות מאגף הדוברות זמן יקר ומיותר. לדבריה, "כתב שמקבל באופן קבוע הודעות לתקשורת, זימונים לאירועים ולפעילויות (לאחרונה מנכ"ל הרשות היה אורח ראש העיר באילת וזומנת – ככל הכתבים האחרים) וכל חומר אחר שמקבלים יתר הכתבים אינו יכול לטעון שהוא 'מוחרם' [...] על אף טענותיך נמשיך להתייחס אליך כאל כתב ככל הכתבים, ונעבוד מולך באופן מקצועי במידה זהה כפי שנעשה עם כולם".

אלא שלדברי כרמון, הוא אינו נמצא ברשימת התפוצה של הדוברות ועדיין לא מקבל תשובות לפניותיו.