"האם סיים בנימין נתניהו לקרוא את הביוגרפיה של צ'רצ'יל במהלך חופשתו בצפון?", תהה עוזי בנזימן ברשימה שהתפרסמה באתר זה לפני שלוש שנים. העילה היתה מידע שהפיץ צוות הדוברות של ראש הממשלה, ולפיו נתניהו דאג לקחת עימו לחופשה המשפחתית כמה ספרי ביוגרפיה, ובהן ביוגרפיה של המדינאי הנערץ עליו, וינסטון צ'רצ'יל.

ראש ממשלת ישראל אוהב כשמזכירים את שמו בנשימה אחת עם זה של צ'רצ'יל, ומעודד את דובריו ומקורביו להפיץ פיסות מידע ברוח זו מעת לעת. כך קרה למשל אתמול, עם הפצתה של תמונה שצולמה על-ידי לשכת העיתונות הממשלתית, ובה נראה נתניהו כשהוא יושב במטוס נוסעים כשלצדו ידידו השר יובל שטייניץ, שבעצמו רואה בראש הממשלה צ'רצ'יל של זמננו.

מי שבחן היטב את התמונה היה יכול להבחין כי אין זה סתם תצלום של מנהיג רם מעלה הטס לפולין כאחד האדם, כי אם עוד רגע-צ'רצ'יל: על ברכו של ראש הממשלה הוחזק ספר שכותרתו "The Last Lion", מאת ויליאם מנצ'סטר ופול ריד  החלק השלישי והאחרון בביוגרפיה של המדינאי הבריטי, שראה אור לפני חצי שנה והוקדש לשנים 19401965.

הנה כי כן, ניתן לחלץ תשובה מאוחרת לתהייתו של בנזימן, גם אם היא מעט מורכבת: נתניהו, ככל הנראה, אכן סיים לקרוא את הביוגרפיה של צ'רצ'יל, שהרי אם לא כן, ודאי לא היה מתפנה לקריאת הכרך האחרון, שיצא אך לאחרונה, שנתיים לאחר אותה חופשה מתוקשרת. הפרחים לצוות הדוברות, שלרגל שבוע הספר הצליח לצייר את ראש הממשלה לא רק כמעריץ אדוק, כי אם גם כקורא מסור, מעודכן ועקבי.