הפסיקה המפתיעה של בג"צ, שפסלה את "פסקת היציבות" במתווה הגז, גררה קרב על הפרשנות באמצעי התקשורת. מי שנשלח לאולפנים כדי להעביר את הזווית של מונופול הגז לא היה הפעם "מומחה בלתי תלוי" אלא עובד של מחלקת הדוברות של דלק, השותפה הישראלית הבכירה במונופול - נדב פרי, שכיכב בבליץ ראיונות לתקשורת אחרי הפסיקה.

פרי ספג ביקורת קשה עת ביוני האחרון עזב במפתיע את תפקידו כעיתונאי פוליטי בערוץ 10 לטובת תפקיד לא ברור בחברת האנרגיה של תשובה. בין השאר נטען כנגדו כי הוא מוכר לטייקון את הקשרים שרכש כעיתונאי - כלוביסט מול חברי הכנסת אותם סיקר וכיחצן מול חבריו העיתונאים. אולי לכן, בדיווחים השונים שהתפרסמו סמוך להודעתו של פרי על המעבר נטען כי פרי בכלל לא יעבוד בארץ.

באותם דיווחים נכלל נוסח זהה בזו הלשון (ההדגשה לא במקור): "פרי, ששימש בעשור האחרון ככתב הפוליטי של ערוץ 10, הודיע אתמול כי הוא עובר לעולם האנרגיה ויעבוד תחת בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה. פרי ישמש כאחראי תקשורת ויחסי חוץ, ויעבוד בעיקר מול התקשורת הזרה שמסקרת את עולם האנרגיה הישראלי והאזורי".

כיצד הגדרת התפקיד הזו מתיישבת עם השירותים הדוברותיים שפרי מעניק לתשובה בתקשורת הישראלית שלנו? שלחתי לפרי את השאלות הבאות: "הראיונות שהענקת לכלי התקשורת השבוע הזכירו לי מה שמסרה דלק לעיתונאים עם ההודעה על שכירתך: 'פרי ישמש כאחראי תקשורת ויחסי חוץ, ויעבוד בעיקר מול התקשורת הזרה שמסקרת את עולם האנרגיה הישראלי והאזורי'. איך עבודה 'בעיקר מול התקשורת הזרה' מתיישבת עם הראיונות שאתה מעניק לתקשורת הישראלית? האם חל שינוי בהגדרת תפקידך? בנוסף - חיפשתי בשירות החדשות של גוגל ולא מצאתי ולו ראיון אחד שהענקת לתקשורת הזרה (בשפה האנגלית). האם כן התבצעה מצידך עבודה תקשורתית בעיתונות הזרה והיא רק לא מתועדת בגוגל?".

פרי סירב לענות על השאלות הפשוטות והישירות הללו, והפנה אותי למשרד היחצנות של רונן משה, המספק שירותים לתשובה. כעבור יממה חזר משה עם הפסקה הבאה: "נדב פרי משמש כמנהל תחום קשרי חוץ בשותפויות הגז דלק קידוחים ואבנר. במסגרת תפקידו הוא מרכז בין היתר פעולות שונות בתחום התקשורת בהתאם להגדרת תפקידו, כפי שנקבעה מראש". אולי אתם, קוראים יקרים, תוכלו להבין את הקשר בין התשובה שמסר היחצן של תשובה לשאלות ששאלתי.