אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד ראיינו הבוקר ברשת כאן ב' לוביסט של חברת אנרגיה מזהמת, על נושא פוליטי הקשור לחברה. בנוסף, לא גילו למאזינים כי מדובר בלוביסט, והציגו אותו רק כעיתונאי לשעבר. בתגובה לפניית "העין השביעית" נמסר מתאגיד השידור הציבורי כי אכן מדובר בהתנהלות שגויה של התוכנית.

בתוכנית "קלמן ליברמן" ששודרה הבוקר (23.11) עלה לשידור נדב פרי כדי לספק פרשנות פוליטית על החלטת שר הביטחון בני גנץ להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות וכלי השיט. פרי הוצג ככתב פוליטי לשעבר ובדבריו העריך כי לא תהיה השפעה משמעותית לוועדת הבדיקה על מערכת הבחירות הצפויה בחודשים הקרובים. אם "במקום ללכת על צוללות" היה גנץ פועל במלוא הכוח לפתיחת כלל מערכת הלימודים, טען פרי, היתה לכך השפעה גדולה יותר מאשר הקמת ועדת בדיקה לפרשת הצוללות.

כפי שצייצה ענת סרגוסטי בזמן אמת, ב"קלמן ליברמן" לא טרחו לציין בפני המאזינים כי מזה חמש שנים עובד פרי כסמנכ"ל רגולציה וקשרי חוץ בחברת דלק קידוחים, שבשליטת יצחק תשובה. לפרשת הצוללות וכלי השיט נגיעה ישירה לרכישת ספינות טילים שנועדו להגן על אסדות הגז. חברת דלק קידוחים מחזיקה בכ-45% משדה לווייתן והאסדה שהוקמה בתחומו.

נדב פרי (צילום מסך)

נדב פרי (צילום מסך)

במילים אחרות, פרי אמור להיות פסול למתן פרשנות על פרשת הצוללות, גם אם זו מתמקדת בהשלכות הפוליטיות של הקמת ועדת בדיקה לפרשה. ואם בכל זאת מביאים את עמדתו לכל הפחות יש להבהיר למאזינים כי הוא עובד בכיר בחברה בעלת אינטרס מהותי בפרשה.

זו אינה הפעם הראשונה שפרי נקלע לניגוד עניינים בשל תפקידו הבכיר כלוביסט בחברת הדלק של יצחק תשובה. הפוטנציאל לבעייתיות התגלה כבר בתחילת עבודתו של פרי בחברת האנרגיה. בשנה שעברה התארח פרי בתוכנית שהגיש רני רהב, בלי כל גילוי נאות על כך שרהב הוא איש יחסי הציבור של קבוצת תשובה. בבחירות שנערכו בתחילת השנה שימש פרי דרך קבע כפרשן אורח בחדשות 13, מבלי שהפסיק את עבודתו עבור קבוצת תשובה.

מכאן חדשות נמסר בתגובה: "בשידור היום אכן היה מקום לציין גילוי נאות בשל זיקת נושא הדיון לתפקיד המרואיין".