לשכת העיתונות הממשלתית תשקול מחדש את עמדתה בנוגע לפרסום הרשימה המלאה של העיתונאים הישראלים והזרים שלהם הנפיקה תעודות עיתונאי. זאת, בעקבות דיווח ב"העין השביעית" על סירוב של לע"מ לבקשת חופש מידע לחשוף את הרשימה.

בשלהי חודש מאי הגישה עמותת "הצלחה" בקשת חופש מידע ללע"מ, הפועלת תחת משרד ראש הממשלה, להעביר לה את פרטיהם של כל העיתונאים שמחזיקים בתעודות העיתונאי השונות שלע"מ מנפיקה. הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה, עו"ד ואפד קבלאן, דחה את הבקשה בטענה שהיא "מעוררת שאלות בהיבטי צנעת הפרט וכן מעוררת – ככל שמדובר בעיתונאים זרים – שאלות נוספות ובכללן שאלות הנוגעות לבטחונו או שלומו של אדם".

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של "הצלחה" ויו"ר עמותת "העין השביעית", הזכיר לקבלאן כי לפני חמש שנים מסרה לע"מ ל"העין השביעית" רשימה מלאה של מחזיקי תעודת עיתונאי, והצביע על כללים של משרד המשפטים הנוגעים לחשיפת מידע הנוגע לצד ג', כלומר העיתונאים שצנעת הפרט שלהם תיפגע לכאורה, ללא פנייה פרטנית אליהם. עוד ביקש עו"ד מן נימוק ופירוט של הסירוב הבטחוני וחוות דעת מקצועית של גורם בטחוני מוסמך.

עו"ד מן ביקש לדעת אם סירובה של לע"מ סופי, לצורך החלטה בנוגע להגשת עתירה מינהלית. עו"ד קבלאן אישר שכך הדבר: "אבקש לעדכן אותך שהתשובה שלי אליך הינה סופית".

ביום חמישי פורסמה הכתבה בנושא ב"העין השביעית". בצהרי היום התקשר קבלאן למן, ובהמשך שלח לו תגובה רשמית, שבה הוא חוזר בו ומודיע שהסירוב אינו סופי: "אבקש לתקן את טעותי, נושא בקשתך בבדיקה".