מערכת "אַתְּ" עומדת להפיץ את גליונו הקרוב של הירחון בשתי מהדורות בו בזמן, שתוכניהן דומים, אך בשער האחת דיוקנה של מיכל הרצוג ובאחרת דיוקן שרה נתניהו. "את" הוא מגזין שסדר יומו ידוע, וגליון מרץ 2015 אמור לצאת בתאריך הפצה קבוע מראש, שחל מחר. למרות הלחצים – ובכללם הלחצים המשפטיים מעורכי-הדין של המשפחה – לא נראה שפרויקט נשות המועמדים המובילים לקראת הבחירות ייגנז מרצון ברגע האחרון בגלל גחמה או ספין.

הדיון על עוצמת הפוטושופ שעשו על המצולמת לבית נתניהו אינו בגדר דברי רכיל מרושעים. הפער בין הדימוי למציאות הוא כה גדול, עד שנדרש דיון פוליטי-פילוסופי בשאלה עד כמה ניתן לכופף את המציאות בלי שתישבר, ואם המקרה הזה אינו אלא אחד הייצוגים לתפיסת העולם של בית ראש הממשלה

קל לנחש כי רבים מאלה שיתבקשו לבחור איזו מבין גרסאות המגזין ברצונם לרכוש יבחרו בגרסת נתניהו. למרות הסקרנות המתבקשת ללמוד משהו על אשתו של יצחק (בוז'י) הרצוג – שמעודה לא נחשפה לציבור בהבלטה כזו ובתהודת-משבר כזאת – היד תישלח לעבר המגזין שעליו מתנוסס דיוקנה המשופץ של שרה נתניהו.

התהייה הראשונה תהיה, "איך זה יכול להיות שככה היא נראית?". כולם מכירים את הפקות טלוויזיה מז'אנר "המהפך", שבהן הופכים סינדרלות לנסיכות, אבל הפיכתה של נסיכה טובת-בשר לסינדרלה גרומה באמצעים דיגיטליים הוא הישג ששום מאפר, פֶניסט וקניינית בגדי מעצבים לא יוכלו לחקות.

הדיון על עוצמת הפוטושופ חסר התקדים שעשו על המצולמת לבית נתניהו אינו בגדר דברי רכיל מרושעים, כפי שנדמה. הפער בין הדימוי למציאות הוא כה גדול, עד שנדרש דיון פוליטי-פילוסופי בשאלה עד כמה ניתן לכופף את המציאות בלי שתישבר, ואם המקרה הזה אינו אלא אחד הייצוגים לתפיסת העולם של בית ראש הממשלה: תוספת שיער וריטוש גזרה כממסכי מציאות וכמחוללי אשליה. הפשטות הנינוחה של עו"ד מיכל הרצוג מדגישה זאת.

האם העובדה שציבור גדול אחוז סקרנות יעדיף לרכוש את גליון "את" במהדורת שרה נתניהו עשויה לרמז שאותו ציבור גם יצביע עבור הזוג ביום הבחירות? לא בהכרח. המניע במקרה זה יכול להיות הסקרנות הבלתי נשלטת כלפי המוזר והמשונה. זוהי אותה סקרנות שהובילה מיליוני אמריקאים להתמכר למעללי שדר הרדיו הווארד סטרן, שגדולי מתעביו לא יכלו לנתק עצמם משידוריו, כי מה שהדביק אותם לרדיו היתה התהייה: "מה עוד הוא מסוגל לעולל?".

את שלוש הכהונות של בנימין נתניהו אפשר להגדיר כ"ימי הזוג נתניהו", ואם יגלשו השניים לכהונה רביעית, תרחף מעליהם התהייה "מה עוד הם מסוגלים לחולל". ואם יצליח יצחק הרצוג להרכיב ממשלה ולעמוד בראשה, תמשיך מיכל הרצוג להתקיים כישות נפרדת מזו של בעלה ותישאר מחוץ למשחק – לא מחמת חולשה, אלא מפני שיש לה חיים משלה.

שרה נתניהו ומיכל הרצוג על שערי גליון מרץ של המגזין "את", המיועד להתפרסם מחר

שרה נתניהו ומיכל הרצוג על שערי גליון מרץ של המגזין "את", המיועד להתפרסם מחר

ואשר להשתלשלות העניינים: היוזמה להפקת אופנה עם נשות המתמודדים המובילים יצאה ממערכת "את" זמן קצר לאחר ההודעה על הקדמת הבחירות. בשלב מסוים הוחלט כי במקום סדרת ההפקות שתוכננו במקור, יסתפקו בשתיים בלבד: למיכל הרצוג ולשרה נתניהו. הסכמתה של נתניהו נמסרה למערכת – על-פי דברי העיתונאית רונית ורדי ליעל דן בגל"צ אתמול – עוד לפני חשיפת פרשת הבקבוקים. ופרשה זו, כמו הבאות אחריה – אלה שבעקבות דו"ח המבקר והביקורת הציבורית על סיורו המצולם של מושיק גלאמין בבית ראש הממשלה – הביאו, לפי ורדי, את יועציה לבטל את ההסכמה לפרסום ההפקה שכבר צולמה.

גיא פינס, שרואיין גם הוא באותו משדר של יעל דן, ציין כי ביום שבו פורסם הסרטון שהפיק גלאמין עם שרה בבית ראש הממשלה, נעשתה במקום גם הפקת האופנה ל"את", כאשר שרה נתניהו היא שבחרה את צוות הסטייליסטים שמטפלים בה – בניגוד למיכל הרצוג, שהוכנה לצילומים על-ידי צוות המגזין.

מותר כמובן לכל מתמודד לכלכל את צעדיו על-פי מהלך מסע הבחירות ואירועים לא צפויים, ואך טבעי הוא שאחרי שפרשת שרה האפילה על כל הנושאים האחרים שבסדר היום התקשורתי, ימליץ צוות יועצי ראש הממשלה ואשתו לסגת מן ההסכמה לפרסום ההפקה. גיא פינס הגדיר את הצעד הזה כניסיון "להנמיך את הלהבות".

ביום הבחירות הקרוב, הבוחרים יביאו איתם לקלפי את זכר עדת היועצים המשונה שעוטפת את בני הזוג – חבורה לא כיפית, יאמרו לעצמם הבוחרים המודאגים, וכמה מהם יוסיפו: אבל לפחות באיראן הם מבינים

הבעיה היא שכמו בנסיונות מגושמים לכיבוי קידוחי נפט דולפים, פעולות כאלו מסבכות את העניינים ומביאות יותר נזק מתועלת. ההפקה אמנם תתפרסם כמתוכנן, אבל על השאלון הזהה שהופנה לשתי נשות המנהיגים  – שדרגת הקושי שלו אינה גבוהה – השיבה רק מיכל הרצוג. חבל שאפילו במעמד חגיגי כזה מעדיפה שרה נתניהו לשמור על שתיקה ולשגר מכתב מעורך-דין במקום להשיב תשובה פשוטה וישירה, ולזוז הלאה.

ביום הבחירות הקרוב, הבוחרים יביאו איתם לקלפי את זכר עדת היועצים המשונה שעוטפת את בני הזוג – עורך-הדין החמוץ-תמיד, המגיב בזעף ובתוקפנות-יתר על כל צל-איוּם, המקורב למשפחה המשתלט כחוטף מטוס על השיח בעניינם באולפן הטלוויזיה, יועץ התקשורת הלוחש באוזן ומקדיח תבשילים, פקידת הלשכה הצמודה, שבשימוש לא מידתי בכוחה הצליחה לחסל פרס ממלכתי ששרד יותר מ-60 שנות חלוקה, והקמפיינר שלפיו ככל שיהיה יותר רע, יהיה יותר טוב. חבורה לא כיפית, יאמרו לעצמם הבוחרים המודאגים, וכמה מהם יוסיפו: אבל לפחות באיראן הם מבינים.

הסקרים מלמדים שציבור הבוחרים אדיש למדי למעללי הגברת הראשונה ואפילו לביקורת מבקר המדינה על התנהלות הבית, כך שלא היא תהיה זו שתפיל את ראש הממשלה ותמליך את הרצוג תחתיו. ואם כך, האם סצינת ביטול הצילומים ומכתבי האיום כלפי המגזין אינם אלא ספין-על, שתכליתו לשמר את הדומיננטיות של שרה נתניהו בכותרות? ואם זו האסטרטגיה הנכונה, הרי שרה המרחפת כשפירית עם שערה המתבדר ברוח עוד עלולה להתברר כתמונת הניצחון של בחירות 2015, בחירות הפֶן.