תחנת הרדיו כל-המוזיקה הוקמה על-ידי קול-ישראל ב-1 במאי 1983 בשם קול-המוזיקה, ויועדה לשידור מוזיקה קלאסית, ג'אז, מוזיקת עולם ושירה במקום רשת א', ששידרה תכנים אלה עד אז. שידורי התחנה מתחילים בשש בבוקר ונמשכים עד חצות הלילה.

רוב שידורי התחנה (כ-70%) מוקדשים למוזיקה מוקלטת מתקליטורים. בשאר הזמן משודרים קונצרטים והופעות בשידור חי ותוכניות מלל בנושאים מוזיקליים. בין השידורים משולבים דיווחי תנועה ומהדורות חדשות קצרות של קול-ישראל, אולם בתדירות נמוכה מזו שברשתות הציבוריות האחרות. התחנה משתפת פעולה עם איגוד השידור האירופי (E.B.U), משדרת קונצרטים הנקלטים באמצעות לוויין ומעבירה לאירופה הקלטות של קונצרטים מקומיים.

ביוני 2003, בעקבות ידיעות על כוונתה של הממשלה לקצץ 220 מיליון שקל מתקציב רשות השידור בשנים 2004–2006, הודיע מנכ"ל הרשות דאז, יוסף בראל, כי בכוונתה לצמצם עלויות באמצעות איחודן של חמש תחנות רדיו ציבוריות: רשת א', כל-המוזיקה, רשת מורשת, שידורי קול-ציון-לגולה ורק"ע (רדיו-קליטת-עלייה). יותר מ-14 אלף ממאזיני כל-המוזיקה חתמו על עצומה, שהוגשה למנכ"ל בראל, בדרישה להשאיר את התחנה במתכונתה. כמו כן עלו לירושלים מוזיקאים ושדרנים כדי להשתתף בישיבה של ועדת הכלכלה של הכנסת ולנסות לבטל את רוע הגזירה. בסופו של דבר המחאה הצליחה, וכל-המוזיקה נשארה תחנה עצמאית.

במאי 2004 הוחלט להרחיב את משקלם של הג'אז ומוזיקת העולם בתחנה, לצמצם את מקומן של תוכניות המלל ולהחליף את שמה של התחנה מקול-המוזיקה לכל-המוזיקה.

התחנה משתתפת גם בהפקת קונצרטים, בעיקר סדרת הקונצרטים הקאמריים "אתנחתא". כמו כן היא מקיימת תחרויות נגינה שונות, ביניהן תחרות כל-המוזיקה לאמן הצעיר, ושותפה בפסטיבלי מוזיקה קלאסית, ביניהם הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית ופסטיבל ימי מוזיקה בגליל העליון (שאותו גם יזמה). התחנה משמשת גם אולפן הקלטות.

את שידורי כל-המוזיקה ניתן לקלוט בתדרים הבאים:

הגליל העליון: 95.7FM

צפת: 98.5FM

חיפה: 100.2FM

בית-שאן: 95.2FM

ירושלים: 91.3FM

תל-אביב: 94.4FM

באר-שבע: 90.2FM

הערבה: 92.4FM

אילת: 97FM

תוספות

באוגוסט 2003 שידרה כל-המוזיקה את האופרה "טריסטן ואיזולדה" מאת המלחין הגרמני הלאומני ריכרד ואגנר. זו לא היתה הפעם הראשונה שיצירה פרי עטו של ואגנר שודרה בתחנה, אולם לראשונה שודרה יצירה משלו במלואה. בעקבות תלונות שהופנו בעניין זה לרשות השידור הודיע אז הדובר: "אנו סבורים כי אין למנוע באופן גורף השמעת מלחין מסוים או סוג מוזיקה מסוים. כרשות שידור ממלכתית אנו מחויבים לעקרון חופש הביטוי והיצירה, החל גם על היוצא דופן, החריג, המרגיז והקשה" [לינק]. חודש לאחר מכן, לקראת השמעתן המתוכננת של יצירות אחרות של ואגנר בכל-המוזיקה, הורתה ועדת הרדיו של רשות השידור (הגוף האחראי על שידורי הרדיו הציבוריים בישראל) לעורכי התחנה לחדול מלשדר את יצירותיו של המלחין.

כל-המוזיקה ב"העין השביעית"

"רקוויאם לרשת א'", מאת אלי שי, גיליון מס' 53

"זבש"ם", מאת כרמית גיא, גיליון מס' 56

קישורים

אתר כל-המוזיקה

אתר קול-ישראל

"קול-המוזיקה והקיצוץ", פרופ' דן כספי, ynet, 15.6.03