נולד ב-1968 בדיסלדורף שבגרמניה, להורים ישראלים. אביו, אורי, אדריכל, ואמו זהבה מדריכת גננות. אח לשני אחים ואחות צעירים ממנו. ב-1973 חזרה המשפחה ארצה והתיישבה בשדה-בוקר. למד בבית-הספר האזורי של הקיבוצים. התקבל לגלי-צה"ל, אולם התגייס לקורס טיס, שלא סיים. ב-1990 סיים את שירותו כקצין בסיירת יעל של חיל ההנדסה, ולאחר מכן החל ללמוד כלכלה וניהול באוניברסיטת תל-אביב.

ב-1991 החל לעבוד ב"ידיעות אחרונות", שגייס אז עורכים ללא ניסיון לדסק החדשות. לאחר שעבר קורס עריכה ראשון מסוגו אצל העיתונאי איש "ידיעות אחרונות" זאב גלילי, החל לעבוד כמשכתב בדסק החדשות של העיתון. ב-1995 מינה אותו מיקי רוזנטל, ראש מערכת החדשות, לראש דסק במערכת. ב-1 בינואר 2000, עם פיטוריו של העורך הראשי אלון שלו, עזב את "ידיעות אחרונות".

לאחר כחצי שנה החל לעבוד בניהול חברת היי-טק שהקים יחד עם רוזנטל בתחום הבינה המלאכותית. כעבור כמה חודשים המשיך לחברת לוגיה, שפיתחה תכנים למערכות סלולר. ב-2002 החל לעבוד בערוץ 10 כיועץ להקמת חברת חדשות עצמאית. יחד עם רם לנדס, שמונה למנכ"ל, הקים את חברת החדשות של הערוץ. דה-בר מונה לסמנכ"ל החברה, ואחר-כך לאחראי תוכן. בחברת החדשות היה אחראי או שותף להפקה ועריכה של המהדורה המרכזית עם מיקי חיימוביץ' ויעקב אילון; "זה הזמן" עם עמנואל רוזן; "דין וחשבון" עם רינו צרור; "על המשקל" עם מיקי חיימוביץ'; "האולפן המרכזי" ביום שישי; "הבוקר"; "לונדון וקירשנבאום"; "היום שהיה" עם גיא זהר ורוני יובל; סרטי תעודה ומחלקת רדיו שסיפקה חדשות לתחנות הרדיו האזורי. ב-2003, כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי שבו היה הערוץ שרוי, יזם כמה סרטי תעודה שטחיים והפקות זולות שזכו לכינוי "צ'יק צ'ק הפקות".

במרץ 2005 עזב את ערוץ 10 כדי למלא תפקיד לא-מוגדר בעסקיו של מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס ("יועץ לעניינים מיוחדים"), וגישר בין השאר במאבק התמלוגים בין חברת הכבלים הוט, שמוזס הוא בעל המניות העיקרי בה, ובין ארגוני היוצרים. כמו כן היה אחראי לקידום פרויקטים בתחום האינטרנט. בשלהי אפריל 2007 מונה לתפקיד העורך הראשי של "ידיעות אחרונות".

היה נשוי לאושרית קדמון, שנהרגה ב-1996 בתאונת דרכים. נישא בשנית לעיתונאית הילה אלרואי, ונפרד ממנה ב-2007. אב לשניים ומתגורר בכפר-סבא.

שילה דה-בר ב"העין השביעית"

"חברים מספרים על שילה", "העין השביעית גיליון 68, צביקה גוטליב, יוני 2007 

קישורים

"אחורי החדשות", "מיהו שילה דה-בר, ראש מערכת החדשות של ערוץ 10, ואיך זה שהוא לא מתרגש מקרבות ההישרדות העקובים מרייטינג מול חדשות ערוץ 2", "העיר", גפי אמיר, 15.7.2004

"שילה דה-בר מונה לעורך "ידיעות אחרונות"", אתר "הארץ", אסף כרמל ורוני קורן-דינר, 26.4.07

"מרגיש בבית", אתר "הארץ", אסף כרמל