אורי רווח (במרכז), בכתבה ב"מבט", ערוץ 1 (צילום מסך)

אורי רווח (במרכז), בכתבה ב"מבט", ערוץ 1 (צילום מסך)

ברשות השידור שוקלים לקדם את הכתב אורי רווח ולהעניק לו תפקיד משמעותי יותר בחטיבת החדשות של ערוץ 1. בין היתר נשקלת האפשרות למנותו לכתב צבאי (במקרה זה, ייתכן כי אמיר בר-שלום יעבור לתפקיד הפרשן). כיום מסקר רווח את תחום הדתות, ובמקביל תורם ממרצו למחלקה למורשת ישראל ברשות. כמו כן עורך רווח ומגיש תוכנית אירוח שבועית ברשת מורשת של קול-ישראל.

לרווח ניסיון רב בעיתונות, ובהמשך כדובר, אז היה מקורב למפלגת ש"ס. בתחילת שנות ה-90 שירת בגלי-צה"ל ככתב לענייני עבודה ורווחה, ולאחר שחרורו סיקר את התחום בערוץ 2. כעבור כמה שנים, בעקבות תהליך של חזרה בתשובה, פרש מעיתונות ושימש יועץ התקשורת של אשר אוחנה, שהיה שר הדתות בשנים 2003-2001. עם שובו לעיתונות, החל לעבוד ברשות השידור, שגם מנהלה הנוכחי נמצא במסלול של התקרבות לדת.

לפני כחמש שנים יזם רווח הכנסת ספר תורה לבית-הכנסת של הרשות. על-פי דיווח באתר ynet, בין המשתתפים בטקס היו חבר-הכנסת זבולון אורלב והשר אלי ישי. באותה תקופה התראיין רווח לעיתון "בשבע" וסיפר כי לאחר שמנהל הרדיו דאז ומנכ"ל הרשות כיום, יוני בן-מנחם, החל להניח תפילין מדי יום, נהפכה לשכתו לאכסניה של שיעורי תורה. "פעמיים בשבוע מתקיימים שיעורים בהלכה ובשיחות של הרבי [מלובביץ'] אצל מנהל הרדיו, יוני בן-מנחם", צוטט רווח.

רווח מזוהה עם הפלג המשיחי בחסידות חב"ד, שם נתפס הרב מנחם מנדל שניאורסון, "הרבי מלובביץ'", שנפטר ב-1994, כמשיח. בראיון לאתר nrg, לפני שלוש שנים, אמר רווח: "אני חושב שעוד רגע ממש הרבי יתגלה אלינו". בראיון אחר, לאתר של חב"ד, אמר שהוא "שליח הרבי לערוץ הראשון".

בראיון מ-2009 חשף רווח מדעותיו בנושאי תקשורת ועיתונות. על "רשת מורשת" אמר, "לשמו יתברך. מפיץ הרבה אור ונוגע ומשנה האנשים"; על גלי-צה"ל: "בית-ספר מצוין לעיתונות. היום כמעט שאיני מאזין לה. תחנה צבאית צריכה לשדר כמו תחנה צבאית, ולא כמו תחנה אחרת, ולא לראיין את אויבינו, כאילו בשם הדמוקרטיה". על האינטרנט אמר: "אין לי, ואני גם מקווה לא יהיה".

מרשות השידור נמסר: "אנו לא מגיבים על עניינים אישיים".