הוקפאה החלטת ועדת המכרזים של רשות השידור למנות את אבישי פלחי למנהל רשת א' במקומה של צגה מלקו. על ההקפאה הוסכם לאחר שמלקו הגישה לבית-הדין האזורי לעבודה בירושלים בקשה לביטול תוצאות המכרז לתפקיד מנהל רשת א' בטענה שהיה "תפור".

צגה מלקו, המנהלת היוצאת של רשת א' של קול-ישראל (צילום: דוברות רשות השידור)

צגה מלקו, המנהלת היוצאת של רשת א' של קול-ישראל (צילום: דוברות רשות השידור)

אתמול הודיעו לבית-הדין עו"ד תמר וינטר-קמר, באת-כוחה של מלקו, ועו"ד הילי לויט-מאיר, באת-כוחה של רשות השידור, כי הגיעו להסכם שלפיו החלטת ועדת המכרזים תוקפא לעת עתה, ומינויו של פלחי לא ייצא אל הפועל. על-פי ההסכם שהתגבש בימים האחרונים, מנהל קול-ישראל, מיקי מירו, ימלא באופן זמני את תפקיד מנהל רשת א' עד למועד החלטה חדשה של ועדת המכרזים.

עוד נכתב בהסכם כי רשות השידור תעביר למלקו בימים הקרובים את מכלול המסמכים והנתונים שעליהם נסמכו "הטענות החדשות" שבגינן לא נבחרה לתפקיד (הכוונה לטענות בדבר בעיות ביחסי אנוש בזמן כהונתה כמנהלת רשת א'). לאחר שמלקו תקבל לידיה את הנתונים, תתכנס ועדת המכרזים מחדש כדי להכריע מי יעמוד בראש הרשת.

להבדיל מהכינוס הקודם של הוועדה, הרכבה לא יכלול הפעם את מיקי מירו, שלטענת מלקו היה מיודד עם מי שנבחר לעמוד בראש רשת א'.

במהלך הכינוס המחודש של הוועדה תקבל מלקו הזדמנות להשיב בפירוט על הטענות בדבר בעיות ביחסי אנוש לכאורה. עוד הוסכם בין הצדדים כי עד שתתקבל החלטת ועדת המכרזים החדשה, "לא ייפגעו תנאי העסקתה ושכרה של המבקשת".

18289-01-12