העיתונאי יואב יצחק פירסם הערב באתרו news1 כי המקור שהעביר את המסמך המכונה "מסמך גלנט" לעיתונאי ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' הוא אבי גוט, יועץ תקשורת ומבעלי חברת קונקורד-תקשורת.

בשיחה עם "העין השביעית" מסביר יצחק מדוע החליט לחשוף את זהות מקורו של עיתונאי אחר. "מידע הוא מידע הוא מידע", אומר יצחק.

אין מקום לקולגיאליות בנושא הזה?
"אני חושב שבעולמות מפוקפקים יש איזה הבנות והסכמות בין עיתונאים לא לפרסם מידע מסוים שמובא לידיעתם. אני לא חושב שיש ביני לבין אברמוביץ' איזה שהן הבנות כאלה, וגם לא תהיינה. אני מפרסם כל מידע שהוא חשוב מבחינה ציבורית, גם אם זה לא נוח לעיתונאי כזה או אחר.

"כעיתונאי, יש לי את הזכות המלאה לפרסם כל מידע שיש בו עניין לציבור, כולל מקורות מידע של עיתונאים אחרים. אני שומר על מקורות המידע שלי ועושה ככל יכולתי כדי שלא ייחשפו, ואני חושב שכך צריך לעשות כל עיתונאי הגון. לאברמוביץ' אין להלין אלא על עצמו".

אתה לא גודע את הענף שכל העיתונאים יושבים עליו?
"ממש לא. אני חושב שכל עיתונאי צריך לשמור היטב על מקורות המידע שלו, ואם הוא ישמור עליהם, אז לא תהיה שום בעיה. אני לא חבר באיזו כנופיה או ארגון שאני צריך להשתתף באיזשהו קרטל בלתי חוקי כדי לכבד איזה שהם כללים".

אלה ביטויים קשים, אבל אפשר גם להגיד שמבחינה אתית לא ראוי שעיתונאים יחבלו האחד בעבודתו של אחר.
"יש כזה סעיף בכללי האתיקה? המחויבות שלי היא לא לאמנון אברמוביץ' או לערוץ השני. המחויבות שלי היא כלפי ציבור הגולשים והקוראים של news1. הם זכאים לכל מידע שחיוני כדי שיוכלו להבין כיצד מסמך מפוברק טירטר מדינה שלמה. פרסום זהות המקור תאפשר לציבור לדעת מי אחראי לפשלה הנוראית הזו".

אמנון אברמוביץ' ואבי גוט סירבו להתייחס לדברים.