מנויי "גלובס" קיבלו לידם אמש (שלישי, 4.2.14) גיליון מודפס ובו פרטים אסורים לפרסום על פרשת השחיתות בעיריות ראשון-לציון ורחובות. בשער העיתון ובכפולה הפותחת התפרסמה כתבה מפורטת ובה שמות ותצלומי החשודים במתן שוחד, על אף שאלה נותרו אסורים בפרסום. התקלה נבעה כתוצאה מציפייה במערכת העיתון שבית-המשפט יאשר את פרסום הפרטים, ציפייה שנכזבה.

שער גיליון "גלובס", 4.2.14

שער גיליון "גלובס", 4.2.14

בדיון שנערך שלשום אחר הצהריים בבית-משפט השלום בפתח-תקווה נדחתה בקשת באי-כוחם של החשודים לאסור את פרסום פרטיהם. יחד עם זאת, בית-המשפט עיכב את ביצוע החלטתו ביממה כדי לאפשר לחשודים לערער עליה. הדיון נקבע לאתמול בשעות אחר הצהריים, ולדברי גורם ב"גלובס", החשודים עצמם, באמצעות עורכי-דינם, הודיעו להם לאורך היום שלא יערערו על ההחלטה לדחות את בקשת איסור הפרסום, אלא רק יבקשו לאסור את פרסום תצלומי החשודים כשהם אזוקים. עורך-דין של חשוד אחד בלבד מסר כי בכוונתו לערער על החלטת בית-משפט השלום ועל כן ב"גלובס" נמנעו מלפרסם את שמו ותצלומו. כמו כן החליטו בעיתון לא לפרסם את תצלומי החשודים אזוקים.

"גלובס", המופץ למנויים בשעות הערב, יורד לדפוס בסביבות השעה ארבע אחר הצהריים. בשעה זו עדיין לא הותרו הפרטים לפרסום, אולם במערכת העיתון הניחו כי בשל העובדה שבאי-כוחם של החשודים לא יערערו על החלטת בית-משפט השלום, הרי שעד השעה שבה יופץ העיתון למנויים, הפרסום יאושר. אולם בסופו של דבר השופטת שירה בן-שלמה לא סיימה לדון בסוגיה ודחתה את ההכרעה. כתוצאה מכך הוארך עיכוב הביצוע של החלטת בית-משפט השלום להתיר את הפרסום, והעיתון הופץ כשהוא מכיל מידע אסור בפרסום.

הגורם ב"גלובס" ביקש להדגיש כי החשודים עצמם לא התנגדו לפרסום שמותיהם ותצלומיהם, למעט אחד ששמו ותצלומו, כאמור, לא פורסמו.