לפני חמש שנים קיבלה עיתונאית רשות השידור קרן נויבך את מושכות הרצועה היוקרתית של שמונה עד עשר בבוקר בקול-ישראל, שם היא מגישה את התוכנית החברתית הפופולרית "סדר יום". שלוש שנים מאוחר יותר הודחה נויבך על-ידי ההנהלה הנכנסת בנימוק מגוחך מהגשת "מבט שני" בערוץ 1. מאוחר יותר ניסתה אותה הנהלה להדיחה גם מתוכנית הרדיו. משהמהלך לא צלח, ניסתה ההנהלה להצר את צעדיה על-ידי "איזונה" במגישים אורחים מהקליבר של מנחם בן.

תוכניתה של נויבך היא אחת המצליחות ברשות הציבורית הכושלת, והפגיעה בה על-ידי ההנהלה נראתה כחבלה עצמית שאי-אפשר להסבירה אלא במניעים חיצוניים פסולים. ואכן, הנסיונות להדיח את נויבך ולפגוע בה עוררו תגובה ציבורית ערה, הפגנות מול אולפני קול-ישראל ומחאות מצד עיתונאים מחוץ לתחנה ובתוכה. מנהל קול-ישראל, מיכאל מירו, אף נאלץ להודות בדיעבד שזו היתה טעות.

עכשיו מריחים סכנה בהנהלת רשות השידור. השרים יאיר לפיד (אוצר) וגלעד ארדן (תקשורת) הקפיאו את הרפורמה המתוכננת, מהלך שמשמעותו עלולה להיות סגירתה המוחלטת של הרשות ופיטורי עובדיה – והנהלתה. נראה כי חנה של ההנהלה, שאת העומד בראשה מינה בנימין נתניהו עת היה השר הממונה על רשות השידור, סר מלשכתו של ראש הממשלה.

דף הפייסבוק הרשמי של הרשות שיתף היום כרזת מחאה נגד ההקפאה, שיצרו והפיצו באופן עצמאי העיתונאים אבישי מתיה ואסתי סגל. בכרזה נראית נויבך כשפיה סכור על-ידי פס שחור שעליו נכתב: "איך ייראה סדר היום שלך בלי קרן נויבך?" – דימוי שלפני שנה היה יכול להופיע בכרזת מחאה נגד הנהלת הרשות עצמה.

קרן נויבך בכרזת מחאה ששותפה בדף הפייסבוק של רשות השידור