ועד עיתונאי "הארץ" יזם עצומה מקוונת בעקבות סרטון פרסום חדש שיוצריו ביקשו לקדם את תוכני אתר האינטרנט של קבוצת התקשורת באמצעות השתלת מונולוג ביקורתי בפיו של צעיר בעת קיום יחסי מין. חברי הוועד קראו לעובדי "הארץ" לחתום על העצומה, שהשורה התחתונה בה היא דרישה לגנוז את הקמפיין.

*  *  *

"אנחנו, עובדי קבוצת 'הארץ', מוחים בתוקף על הפרסומת החדשה לאתר העיתון שהופצה אתמול. גילינו שדווקא העיתון שאנחנו גאים בו כל-כך בוחר לפרסם את עצמו באחת הפרסומות הסקסיסטיות והדוחות שיצאו כאן בזמן האחרון. פרסומת שבמסווה של 'תעוזה' ופנייה לקהל צעיר מקדמת תכנים פורנוגרפיים, וגרוע מכך – עושה הקבלה מכוערת ופוגענית בין אשה למוצר.

"אנו מתביישים היום לעבוד בעיתון שתחת כסות של אירוניה ותחכום (שאיכותם נתונה בספק) מציג אשה שותקת בתפקיד אובייקט מיני ואת חוויית המשתמש בה באותו אופן שבו היה בוחן את ביצועיו ואיכותו של סמרטפון, מכונית, אתר אינטרנט או כל מוצר אחר שיש לו משתמש, ובכל אופן – לא אדם.

"בצירוף הפרסומת השנייה שפורסמה אתמול (סרטון האם והילד), המסר העיקרי שמצליח העיתון להעביר לקוראיו ועובדיו הוא כי מבחינתו קהל היעד שלו, גברים בלבד, מבין רק בסקס ובמתיחת ביקורת על עיצוב וביצועי האשה שלצדם, בעוד נשים מבינות בעיקר בילדים.

"יוצרי הקמפיין התעלמו במודע מכך שהתכנים הפורנוגרפיים המוצגים בפרסומת יעליבו חלק גדול מקוראי וקוראות העיתון, וכי באמירות שהוא מקדם הוא מרחיק מנויות ומנויים פוטנציאליים ופוגע בעובדות ובעובדי העיתון. גם בעידן הרשתות החברתיות יש דבר כזה פרסום רע – והוא יכול לגרום לו נזק עצום.

"אנו בטוחים שמיזוגניה אינה הדרך הטובה ביותר למשוך מנויים חדשים – בייחוד לא למותג כמו שלנו, שמתגאה בדגש שהוא שם על תוכן איכותי וערכים שוויוניים וליברליים. אנחנו בטוחים גם שניתן לחשוב על דרכים רבות אחרות לבלוט בעידן הדיגיטלי ולעורר תגובה ודיון, דרכים שאינן מבזות את עובדי העיתון וקוראיו. לא היינו שותקים לנוכח החרפה הזו לו היתה מייצגת חברה אחרת, ועל אחת כמה וכמה לא נשתוק כאשר היא אמורה לייצג את מקום העבודה שהתגאינו לעבוד בו ולהפיץ את ערכיו. אנו דורשים להסיר את הסרטונים הללו לאלתר".