חזי שטרנליכט, הכתב והפרשן הכלכלי של "ישראל היום", היה מרוצה למדי מהמלצות ועדת טרכטנברג כשאלו הוגשו בספטמבר 2011 כדי לשמש גלגל הצלה לממשלת נתניהו מול המחאה החברתית. "מסקנות אחראיות שלא ידרדרו אותנו לתהום", כונו ההמלצות בכותרת טור הפרשנות שלו (27.9.11), שנחתם בפסקה הבאה:

בתחום החינוך יש בשורה משמעותית לציבור. חינוך חינם מגיל 3 זה דבר משמעותי במיוחד לזוגות צעירים. גם ההקלות הנוספות בתחום מערכת החינוך הן חשובות. ברור אמנם שזה לא יהיה שינוי דרמטי, אבל כמו שאמר ראש הוועדה בעצמו – זהו הפרק הראשון בשינוי. ובתור פרק שכזה הוא כתוב בצורה טובה ויש לברך עליו.

שנתיים חלפו. פרופ' מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועדה, היה לאחד מיועציו של שר האוצר יאיר לפיד, שהפופולריות שלו מאיימת על בנימין נתניהו, חביבו של "ישראל היום". ושטרנליכט? מסתובב עם כיוון הרוח, כפי שהבחין הגולש yuval_v. כך כתב שטרנליכט למחרת ההפגנות נגד הגזירות הכלכליות, בטור פרשנות שכותרתו "מפגינים מול הכתובת הלא נכונה" (12.5.13):

אם נחטוף טרכטנברג 2, זה יהיה פשוט עצוב. אני נמנה עם המרוויחים הלא רבים של הוועדה הקודמת. סיבסדו לי את הילדים. ואני אומר: לא, תודה. בקרוב ייגמר הסבסוד, כי מה לעשות, הם יעברו את גיל 3, ואז אני ואתם נסבסד לנצח נצחים את כל שאר הילדים. דרך העלאת מע"מ, מס הכנסה, מס חברות ובטח יש עוד דברים על הפרק. לא, תודה, באמת. לא צריך הטבות.

חזי שטרנליכט ב"ישראל היום" על דוח טרכטנברג, 2011 ו-2013