אבראהים רגבי, תושב ירושלים בן 19 שפרסם בסטטוס בווטסאפ שני סרטונים המהללים את חמאס נידון לעשרה וחצי חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס.

פרסומים ב"סטטוס" של ווטסאפ, בדומה לרשתות חברתיות אחרות, נעלמים 24 שעות לאחר פרסומם, וחשופים רק למשתמשים בתוכנת המסרים שמפרסם הסטטוס נמנה על אנשי הקשר שלהם, ובוחרים להיכנס ללשונית הסטטוסים על מנת לעיין בהם.

בבוקר ה-7.10, עם תחילת הדיווחים על פלישת כוחות חמאס ואחרים מעזה לישראל ומעשי הטבח שביצעו, פרסם רגבי בסטטוס בחשבון הווטסאפ שלו סרטון ערוך שקיבץ מספר סרטונים שבהם נראים פעילי חמאס בישראל, "רכובים על מכוניות ומניפים כלי נשק, מסתובבים רגלית עם כלי נשק, מכוונים אותם לעבר בתים ופורצים אליהם, וכן ירי טילים ושריפת רכבים", כך לפי כתב האישום.

עוד נראות בסרטון גופותיהם של אזרחים ישראלים שנרצחו מוטלות על הארץ. ברקע נשמע שיר הלל לחמאס בשפה הערבית. לפי התרגום שנכלל בכתב האישום מילות השיר היו: "תכתוב על כל חרב צל מוחמד דף, הרעיד את האויבים חורף, קור וקיץ".

בשעות הצהריים של אותו היום העלה רגבי סרטון נוסף ובו תוכן דומה כשברקע שיר שקרא "הזהרנו אותם אבל הם לא לקחו את זה בחשבון והיום האזהרות אינן מועילות ובהנחיית דף, הגדודים שלנו נשארים שם ולא עוזבים". לפי כתב האישום, רגבי גם שיתף את הסרטון לאנשי קשר שפנו אליו בהודעה פרטית וביקשו ממנו עותק.

רגבי נעצר שלושה ימים לאחר מכן, ב-10.10.23, וב-18.10 הואשם בשתי עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור ושתי עבירות של הסתה לטרור. היה זה כתב האישום הראשון בעבירות אלו לאחר ה-7.10.

לאחרונה הודיעו הצדדים כי הגיעו להסדר לפיו יודה רגבי בעובדות שבכתב האישום, יורשע וביהמ"ש יתבקש להטיל עונש מאסר של עשרה וחצי חודשים (ממנו ינוכו ימי מעצרו בתיק זה), כמו גם מאסר על תנאי וקנס לפי שיקול דעת ביהמ"ש.

השופט עמיר שקד מבית-משפט השלום בירושלים קיבל את ההסדר והטיל על רגבי, מלבד המאסר בפועל המוסכם, גם 6 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו וקנס של 2,000 שקלים. את המדינה ייצגה עו"ד יעל ריצ'קר, סגנית בכירה בפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי). רגבי יוצג בידי עו"ד מועד אבו רשיד.

28008-10-23