עיתונאי "הארץ" אמיר אורן והשר משה (בוגי) יעלון הגיעו לפשרה. כמעט שמונה שנים חלפו מאז שפורסמה ב"מעריב" ידיעה שלפיה "הפרשן הצבאי של עיתון 'הארץ' איים על הרמטכ"ל היוצא" כי אם ימנה את אלעזר שטרן לתפקיד ראש אכ"א, יעביר אותו "מהצד של הטובים לצד של הרעים"; כמעט שבע שנים חלפו מאז שאורן הגיש לבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו תביעת דיבה בסך 500 אלף שקל נגד "מעריב" ויעלון; למעלה משלוש שנים חלפו מאז שהחל הדיון בתיק. כשנה חלפה מאז שהגיעו אורן ו"מעריב" להסכם גישור. כעת נראה כי הפרשה הגיעה סוף-סוף לסיומה.

בחודש שעבר ניהלו הצדדים משא-ומתן על נוסח הסכם הפשרה באולם השופטת ריבה ניב. פרקליטתו של יעלון, עו"ד איילת שלו, הציעה שהתביעה תידחה, עם סעיף שבו יצהיר יעלון כי לא הוא המקור לכתבה שהתפרסמה ב"מעריב". אורן התנגד והציע שיעלון יצהיר כי אינו טוען עוד שאיים עליו. בא-כוחו של אורן, עו"ד מיבי מוזר, הציע נוסח אחר: "אני [יעלון] לא אחראי למה ש'מעריב' פירסם, ואשר לדיוק הדברים – אין תגובה".

בשבוע שעבר הגישו הצדדים הודעת פשרה לבית-המשפט. "למען הסר ספק מבהירה הנתבעת כי מר משה (בוגי) יעלון לא היה המקור לכתבה שפורסמה בעיתון 'מעריב' ביום 5.6.05", נכתב בהודעת הפשרה. לעצם הטענה כי אורן איים על יעלון אין התייחסות מוסכמת בהודעה. כל שנכתב הוא: "מבלי להודות בכל טענה מטענות הצד שכנגד ותוך שמירה על טענותיהם, מסכימים הצדדים לדחיית התביעה, ללא צו להוצאות". במלים אחרות, יעלון שומר על עמדתו כי אורן איים עליו, ואילו אורן שומר על עמדתו כי זהו שקר וכזב.

בית-המשפט עתיד לתת להודעת הפשרה תוקף של פסק דין בימים הקרובים.

ת"א 32231-06

לקריאת הפרקים הקודמים ←