יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיש תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקלים נגד העיתונאי אורי משגב. מעבר להוצאת דיבה ופגיעה בפרטיות טוען נתניהו הבן כי הפרסומים אסורים על פי חוק שכן הוא מאובטח בידי שב"כ ועל כן אין לפרסם מידע על מיקומו ומעשיו.

נתניהו הבן חי במיאמי בחודשים האחרונים ולפי פרסום בחדשות 12 עלות אבטחתו עומדת על כ-207 אלף בחודש. משגב עוקב מקרוב אחר נתניהו האב ונתניהו הבן, ומרבה לכתוב על קורותיהם, בין היתר בעיתון "הארץ" ובחשבון הפייסבוק שלו.

בתביעה שהגיש טוען נתניהו הבן, באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, כי משגב הפר את פרטיותו ופרסם עליו שקרים דיבתיים. "במהלך החודשים האחרונים ואף יותר מכך, עוסק הנתבע בפרסום פרסומי הכפשה ודיבה נגד התובע וכל זאת מתוך כוונה ברורה לפגוע בו, להזיק לו, להשפילו, לעשותו למושא לבוז בעיני הבריות ועוד, תוך שהנתבע מפיץ לשון הרע, פוגע בפרטיותו של התובע ואף מבצע מעשים פליליים של ממש בכדי לפגוע בתובע. ברשעות, באכזריות, ברמיסת החוק ובאובססיה השמורה לקיצוניים שבאנשים", טוען נתניהו הבן.

בתביעה מונה נתניהו הבן כמה פרסומים של משגב: פוסט בפייסבוק מלפני שבועות אחדים, שבו חשף משגב את כתובתו במיאמי ("תוך פגיעה בפרטיותו ותוך מסירת מידע אסור על מאובטח שב"כ"); פוסט בפייסבוק מחודש אוקטובר האחרון, שם טען משגב כי התנדבותו של יאיר נתניהו בחמ"ל סיוע במיאמי היתה תעלול יחצ"ני; פוסט מחודש יולי האחרון שבו כתב משגב כי נתניהו הבן שוהה בפלורידה בדירה שבבעלות משפחת פאליק ומרבה לבלות בבריכה; פוסט מאוקטובר האחרון שבו טען משגב שנתניהו הבן נצפה בחוף של מלון יוקרה בבעלות קטארית; ופוסט נוסף מלפני שבועות אחדים שבו טען משגב כי נתניהו חגג במסיבה במיאמי בסוף שבוע שבו הותר לפרסום כי שבעה חיילים נהרגו במלחמה.

אחד הפוסטים של אורי משגב בגינם נתבע על-ידי יאיר נתניהו (צילום מסך)

אחד הפוסטים של אורי משגב בגינם נתבע על-ידי יאיר נתניהו (צילום מסך)

לפני סיום מציין נתניהו הבן פוסט מאתמול (30.3), שבו פרסם משגב תצלומים של נתניהו הבן ב"מסעדת האויסטרים והתענוגות מאקוטו". לפי התביעה, בפרסום זה יש משום "הפרת חוקי הגנת הפרטיות" וגם "הוצאת דיבה חמורה ביותר", שכן משגב תהה האם נתניהו הבן וחבריו יוצאים למסעדה כדי לציין "חצי שנה לחורבן".

נתניהו הבן טוען כי הפרסומים של משגב פסולים באופן יוצא מגדר הרגיל שכן "המידע המפורסם הינו מידע על אדם שהינו מאובטח שב"כ". לפי נתניהו הבן, "לא ניתן לפרסם מידע כלשהו על מאובטח שב"כ ועל פעילות השב"כ ככלל ללא עמידה בכללי שירות הבטחון הכללי [...] כל פרסום מידע על מאובטחי שב"כ אסור על פי חוק".

מעבר לפיצוי כספי בסך חצי מיליון שקלים, כתב התביעה, שנראה כי נוסח בזריזות וללא הקפדה על פרטים, דורש גם הוצאת צווים שיחייבו את משגב לפרסם התנצלות, יאסרו עליו לחזור על הפרסומים ויחייבו אותו לפרסם תיקון או הכחשה על חשבונו.

טרם הוגש כתב הגנה.

70736-03-24