ערוץ רשת 13 ישלם 30 אלף שקלים למפיק הטלוויזיה האשם עודה, קרוב משפחתו של ח"כ איימן עודה, ויפרסם הבהרה בעניינו, כך סוכם במסגרת פשרה בין הצדדים.

בחודש אוקטובר 2022 פרסם עלי מוגרבי במהדורת "שישי" של אילה חסון ברשת 13 ידיעה לפיה היועצת המשפטית לממשלה התבקשה לבדוק טענות שהפנו באי-כוח חברת ההפקות אל-ארז כלפי ח"כ עודה.

הכתב עלי מוגרבי טען כי לדברי חברת ההפקות אל-ארז, ח"כ עודה הוביל מהלכים "מתואמים ופסולים" שבסופם "העבירה רשות השידור הפלסטינית לחברה שבבעלות משפחתו של ח"כ עודה את עבודות ההפקה עבור הרשות הפלסטינית". מוגרבי נקב בשמה של חברת ההפקות ויטרין וטען כי הטענות נגד עודה "הם קצה קרחון של דרמה ענקית, שמעורבים בה כסף גדול, פוליטיקה וסקס".

האשם עודה, מפיק ובעל חברת ההפקות ויטרין, הגיש תביעה בסך רבע מיליון שקל נגד רשת מדיה בע"מ והכתב מוגרבי. עודה טען, באמצעות עו"ד ח'אלד עון, כי הפרסום האשים אותו בקבלת דבר במרמה עם רמיזות לשוחד מיני. עוד ציין כי לא התבקש למסור תגובה טרם הפרסום.

ברשת 13 טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין מנחם ויצמן, דור ליאונד ורם פרייס-סיטון, כי יש לדחות את התביעה, בין היתר משום ששמו של התובע כלל לא הוזכר בשידור אלא רק שמה של חברת ההפקות שבבעלותו. "קשה להשתחרר מהרושם, שהתובע אינו אלא שלוחו/דוברו של ח"כ עודה לצורך תובענה זו", טענו הנתבעים.

עוד טענו ברשת כי לא כללו את כל הטענות שהופנו במכתבים ליועמ"שית כלפי החברה של התובע, כולל טענות לביצוע עבירות לכאורה והלבנת כספים, ובכך פעלו באופן הוגן ואחראי. לטענתם, לא היתה כל חובה לפנות אל התובע בבקשת תגובה שכן הדיווח לא היה על אודותיו אלא על ח"כ עודה, שאכן התבקש להגיב.

לאחרונה הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכם לפיו חדשות 13 תשלם לעודה 30 אלף שקל כהשתתפות בהוצאות המשפט שלו, ובתוך 60 יום מאישור ההסכם בידי ביהמ"ש תפרסם הבהרה בזו הלשון:

ביום 14.10.2022 שידרנו במהדורת 'שישי' כתבה על סכסוך בין הרשות הפלסטינית לחברת אל-ארז, אשר במסגרתה עלול היה להשתמע כי מר האשם עודה נהנה, כביכול, מטובות הנאה שמקורן במעשים לא תקינים ברשות הפלסטינית ו/או רשות השידור הפלסטינית ו/או במערכת יחסים לא כשרה אחרת.

אנחנו מבקשים להבהיר כי מר האשם עודה, אשר שמו שלו לא נזכר בכתבה, לא נהנה מכל טובת הנאה שמקורה במעשים פסולים כאלה או אחרים הקשורים לפרשה, ואין למעמדו המקצועי, השירותים שהוא נותן, או כלל עיסוקיו כל קשר למעשים שעלו בכתבה".

ברשת 13 התחייבו להותיר הודעה זו באתר האינטרנט של הערוץ במשך שמונה שבועות לפחות.

37169-01-23