העיתונאים נדב איל ואור-לי ברלב, המורה ואיש השב"כ לשעבר דביר קריב ונווט הקרב והבלוגר עמר דנק הגישו תביעה משותפת בסך 640 אלף שקלים נגד אזרח בשם נופר סינואני שהשמיץ אותם ברשתות החברתיות וגולל עליהם אחריות למה שכינה "שואת היהודים הימנים בדרום".

בחודש נובמבר האחרון פרסם סינואני פוסט בפייסבוק שבו כתב: "אזהרה חשובה לציבור: חובה להיזהר מדביר קריב, שמאלני בוגד נאצי. כל התלמידים שלו בסיכון". לצד המלל פרסם סינואני רצף של 30 אימוג'ים, תצלום של קריב ודגל נאצי. קריב, איש שב"כ לשעבר, מלמד אזרחות וחינוך בתיכון בדרום השרון.

באותו החודש פרסם סינואני תצלום של העיתונאי איל, בעל טור ב"ידיעות אחרונות", לצד דגל נאצי והמילים: "נדב אייל, השמאלני הבוגד הנאצי, קורא לשמאל להרחיב את שואת היהודים הימנים הנוכחית, מהדרום גם לצפון ולכל הארץ. נאצי. דין בוגד. לפי ההלכה היהודית. בושה".

באותם הימים פרסם סינואני תצלום גם של העיתונאית העצמאית ברלב, לצד דגל נאצי והמילים: "תכירו. שמאלנית. נאצית. בוגדת. דין בוגדת. לפי ההלכה. מהווה סכנה מיידית לציבור. חותרת תחת הממשלה ומדינת ישראל, ושותפה אקטיבית לתכנון וביצוע שואת היהודים הימנים בדרום".

קורבן נוסף של השמצותיו באותם הימים ממש היה עמר דנק, נווט קרב בחיל האוויר לשעבר ובעל הבלוג "שאלה אסטרטגית". "תכירו. שמאלני. נאצי. בוגד. דין בוגד. לפי ההלכה", כתב סינואני, לצד תצלום של דנק, דגל נאצי והמילים: "חיל אוויר הבוגדים מקפלן. חותר תחת הממשלה ומדינת ישראל, ושותף אקטיבי לתכנון וביצוע שואת היהודים הימנים בדרום".

"למרבה הצער, התובעים מורגלים כבר באמירות מבישות, בהעלבות, בהשפלות ובביזוי", נכתב בתביעה שהגישו הארבעה, באמצעות עו"ד אלירן סטריכמן. "משך השנים, גזרו על עצמם התובעים ריסון ואיפוק נוכח קריאות מתלהמות כלפיהם. אלא שעל מקרה קיצוני, מסוכן וחמור זה, המונח לפתחו של בית המשפט הנכבד, לא יכלו עוד התובעים להבליג".

בפוסטים אחרים שצורפו לכתב התביעה טען סינואני בין היתר כי אהרן ברק הוא "גרמני נאצי היטלר מוציא הפקודה", אהוד ברק הוא "מפקד הצבא הגרמני הנאצי בישראל" ויואב גלנט הוא "נאצי בוגד בעם היהודי עורך טבח ביהודים בדרום הארץ יחד עם הפלסטינים והשמאל הקיצוני הפרוגרסיבי". בין הקורבנות הנוספים של השמצותיו ניתן למצוא את אמנון אברמוביץ', שקמה ברסלר ויאיר גולן.

מלבד פיצוי בסך 640 אלף שקלים דורשים התובעים כי סינואני יסיר באופן מיידי את הפרסומים נשוא התביעה ויתחייב שלא לפרסם תוכן נוסף מסוג זה.

"אין ספק בכלל כי מדובר בהתבטאויות קיצוניות ומסוכנות, המציבות תמרור אזהרה בוהק בפני הקורא הבודד ובפני החברה בכללותה", נטען בכתב התביעה. "אין ספק כי זהו בדיוק מסוג המקרים שבו אין מקום להתחשבות בנתבע, אין מקום לנהוג בו כ'בית הלל' ואין מקום לגלות הבנה או סובלנות כלשהי להתבטאויותיו. אין ספק כי מדובר במקרה שבו יש לפסוק את מלוא הפיצוי הסטטוטורי, ללא הפחתות, הנחות או הקלות".

טרם הוגש כתב הגנה.

68010-02-24