ראש הממשלה בנימין נתניהו הטעה את הציבור כשטען כי עד היום לא נוצרה שום בעיה בשל העובדה שבמקביל לניהול המדינה הוא מנהל גם משפט פלילי כנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. בפועל, נתניהו עצמו טען לאחרונה באמצעות עורך-דינו כי הוא אינו מסוגל להתמודד עם שתי המשימות בו-זמנית.

בשל חוסר היכולת של נתניהו השתנה סדר העדויות במשפט והוא אף צפוי להביא להביא להוצאת המשפט להפסקה, כל זאת לבקשת עורך-דינו. ככל שהמשפט יתעכב בשל חוסר היכולת של נתניהו להתפנות אליו, הדבר עשוי להוות נימוק בעתירה להוצאתו לנבצרות.

במסגרת מסיבת העיתונאים שכינס נתניהו (19.1), פנה אליו עיתונאי חדשות 13 ספי עובדיה ושאל: "אתה מדבר עלך כך שהמלחמה תימשך עוד הרבה זמן, גם יתר בכירי מערכת הביטחון אומרים את זה. השנה אתה עשוי להתחיל להעיד במשפטך וזה עשוי להיות אירוע ארוך ומתמשך, האם אתה לא רואה בעיה בדבר הזה?".

ראש הממשלה נתניהו השיב: "כפי שאתה יודע עד היום הדבר לא הפריע ולא היתה שום בעיה. עורכי-הדין שלי מנהלים את המשפט וימשיכו לנהל את המשפט".

מעבר להתחמקות של נתניהו מהשאלה על יכולתו להעיד במשך שבועות ארוכים בעודו עומד בראש מדינה במלחמה, נתניהו טעה והטעה גם ביחס למצב העניינים הנוכחי.

כבר ב-4.12, בדיון הראשון עם חידוש המשפט אחרי השבתת מערכת המשפט בשל המלחמה, הודיע בא-כוחו של נתניהו כי המערכה בעזה יוצרת קושי בהמשך ניהול המשפט מצידו של נתניהו. "במצב הנוכחי בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל אין כל אפשרות להיות בקשר כלשהו עם ראש הממשלה לצורך היערכות לחקירת העדים הצפויים", מסר עו"ד עמית חדד.

כחודש לאחר מכן, בדיון שכונס לליבון הסוגיה, הוסיף עו"ד חדד ואמר: "אין לי קשר עם הלקוח בתקופה הזאת, אני לא יכול לבוא ולהגיד לו אדוני, עם כל הכבוד לקבינט המלחמה, בוא נשב ונדבר".

בשל חוסר היכולת להכין את חקירת העדים כראוי, ביקש בא-כוחו של נתניהו לשנות את סדר שמיעת העדים כך שהעדים החשובים יותר, אלו שהכנת חקירתם מצריכה תקשורות ישירה עם נתניהו, יידחו בכמה שבועות בתקווה שעד אז ישתנה המצב הביטחוני וראש הממשלה הנאשם בפלילים יתפנה לשוחח עם עורכי-דינו.

ביהמ"ש קיבל את הבקשה ושינה את סדר העדים, ואולם לאור התמשכות המלחמה והכרזת נתניהו כי היא תימשך עוד חודשים ארוכים, ספק אם יתפנה לו די זמן לשיחות עם עורכי-דינו. ככל שלא יוכל להתפנות למשפטו, עשוי בא-כוחו לבקש להמשיך ולדחות את חקירותיהם של עדי המפתח, ובכך להוציא את המשפט להפסקה לזמן בלתי מוגבל.

גם אם נתניהו יצליח למצוא זמן לשיחות עם בא-כוחו, שאלתו של העיתונאי עובדיה נגעה לשלב הבא במשפט, אז תעלה ההגנה את עדיה כשבראש ובראשונה צפוי להעיד הנאשם נתניהו. עדותו צפויה להימשך שבועות ארוכים, לאורך שלושה דיונים בשבוע, כל אחד מ-9:00 ועד 15:30. מחויבות כזו תתנגש חזיתית עם יכולתו לנהל את המדינה, בוודאי בשעת מלחמה.