יש פעמים בהם תמונה דווקא אינה מספרת את כל הסיפור. מאז תחילת הלחימה הצטלם ראש הממשלה בנימין נתניהו במספר הזדמנויות עם לוחמי צה"ל, ואף ספג ביקורת על השימוש שהוא עושה בהזדמנויות הצילום הללו לצרכיו התדמיתיים והפוליטיים. ביקורת כזו נשמעה גם אתמול, עת התפרסמה תמונתו של נתניהו ביחד עם חיילי היחידות המובחרות אגוז וחרוב.

לצד הביקורת הציבורית שעוררה התמונה, פרסם אתמול רביב דרוקר עדות של חייל מילואים ביחידה מובחרת שיחד עם חבריו נקרא מהאימונים על מנת להיפגש עם נתניהו באותו מפגש, רק על מנת שיודיעו להם כי הם אינם יכולים להיות באירוע. כשחקרו לסיבת הביטול, נאמר להם שנתניהו נפגש עם חיילים בסדיר בלבד.

הרקע לסירובו של נתניהו להיפגש עם חיילי מילואים, כפי שעלה מהדיווח, היה חששו להיתקל בביקורת על תפקודו, כפי שקרה בימים שלאחר טבח 7 באוקטובר, אז ביטל נתניהו נאום בפני חיילים לאחר שספג קריאות גנאי. אולם לצד זה עלו שאלות הנוגעות גם לסידורי האבטחה במפגשים הללו.

ראש הממשלה מלווה באבטחה כבדה והנפגשים עימו נדרשים לבדיקות מקדימות. מי שצפה בתמונה של נתניהו עם אנשי היחידות המובחרות, יכול היה להבחין בצמיד שענדו על ידיהם, סימן לבדיקה הבטחונית שעברו. אלא שהפעם לא מדובר באזרחים שאינם מורשים להתקרב לנתניהו, המאובטח, כשהם נושאים נשק, אלא בחיילים שמבצעיותם גבוהה ושנמצאים בתקופה זו במשימות קרב מבצעיות. הם אוחזים בנשק וחלקם אף עם מחסניות ב"הכנס" ובאחיזה מבצעית.

כשניסינו לברר עם צה"ל האם עלתה דרישה להשבתת מבצעיות כלי הנשק של מי שנפגש עם נתניהו והצטלם איתו, בדרכים שונות כמו פירוק מכלול הירי או הוצאת נוקר למשל – המשביתה את היכולת המבצעית של הנשק גם כשמחסנית טעונה מוכנסת אליו, נתקלנו בשתיקה רועמת והתעלמות מהשאלה.

לאחר זמן ארוך של המתנה, הובהר בשיחת טלפון נזעמת כי צה"ל אינו יודע ואינו עוסק בכך ויש להפנות את השאלות האלו למשרד ראש הממשלה. על התהייה האם צה"ל אינו מודע לאירועים של השבתת נשק אצל יחידות מבצעיות באופן יזום – בחרו שלא להשיב באותה שיחה וחזרו על הסירוב הגורף להתייחס לפניה.

ניסיון לברר את הדברים עם משרד ראש הממשלה עלה גם הוא בתוהו. מדוברות המשרד נמסר כי "לשכת רה"מ אינה עוסקת בסידורי ובנהלי אבטחה. האחריות לנושא תחת היחידה לאבטחת אישים בשב"כ". פניה נוספת, הפעם לשב"כ, גם היא לא הולידה מענה ענייני, אלא התעלמות מתמשכת לאחר אישור קבלת הפניה.

לאחרונה פרסם אלון בן-דוד ב"מעריב" כי חיילים שהובאו למפגשים עם נתניהו נדרשו להפקיד את המחסניות של נשקיהם: "הוא לא מנחם אבלים (ויש אבלים למכביר, לצערנו), הוא לא מבקר פצועים, הוא אפילו לא מחבק את משפחות החטופים, שכל רגע שעובר עליהן בשלושת השבועות האלה הוא גיהינום נצחי. הוא מבקר רק בשטחים סטריליים ומצטלם עם חיילים ברקע, אחרי שאנשי האבטחה שלו וידאו שכולם נפרקו מהמחסניות".

גם בעבר פורסם כי נשקים נלקחו מחיילים שנפגשו עם נתניהו, והדבר עורר תרעומת רבה. ב-2018 נפגש נתניהו עם חיילי גדוד "נצח יהודה" החרדים, שטענו כי נשקיהם נלקחו מהם רגעים לפני המפגש. ב"כיכר השבת" דווח אז כי ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הגיש שאילתה בענין לסגן שר הביטחון אלי בן דהן, בה תהה: "האם נכון הדבר שבביקורו של נתניהו ב'נצח יהודה' הורו לחיילים החרדיים להתפרק מנשקם. ואם כן, האם זו הנחייה שקיימת רק בביקורי ראה"מ בגדודים חרדיים?". לפי הדיווח, בן דהן הגיב: "אני מופתע לשמוע על כך. נבדוק את העניין".