ארגון אנטי-חילוני, הנלחם בזכויות נשים ולהט"ב, בחר להמשיך בקמפיין נגד שירות נשים בצה"ל דווקא עכשיו, בעיצומה של המלחמה ואחרי שפורסמו סיפורי הגבורה של לוחמות במשטרה, בצה"ל ובכיתות הכוננות.

בשבוע שעבר הארגון, "בוחרים במשפחה" שמו, העלה בטוויטר סרטון של חיל השריון ובו מספרות לוחמות מפלוגת הטנקים של גדוד קרקל על הקרב שניהלו מול עשרות מחבלים בקיבוצים סופה וחולית. את הסרטון בחרו ב"בוחרים במשפחה" ללוות במתקפה כלפי הלוחמות שסיכנו את חייהן ולטעון כי הן אחראיות בעקיפין למחדל החמור.

לפי "בוחרים במשפחה" "הקמפיין על הלוחמות בצה"ל הוא הרסני, הוא חלק מהאג'נדה שהביאה אותנו למצבו העגום של הצבא היום". עוד כתבו בארגון כי "הכנסת הבנות למערך הלוחם פגעה בלכידות, פגעה בכושר הלחימה ופגעה בבנות עצמן".

המתקפה של "בוחרים במשפחה" על הלוחמות גררה תגובות קשות, גם מצד דמויות אחרות בימין האוונגליסטי הישראלי. "נשים גיבורות מוסרות את הנפש למען עם ישראל. פשוט תוקירו תודה", כתב רונן שובל, מייסד "אם תרצו". מגיבים רבים אחרים הסתפקו בגידופים. "עם משפחה כמוכם, עדיף להיות יתומים", כתב אחד מהם.

הביקורת לא הרתיעה את מיכאל פואה, יו"ר הארגון, שבחר להתעמת עם הגולשים והאשים את דובר צה"ל על "שהחליט בתוך הלחימה לפתוח בקמפיין כאילו אין יותר מי שיתנגד לשילוב הלוחמות".

"בוחרים במשפחה" פועל בתוך הארגון האנטי-חילוני "חותם", אחד משורת ארגונים בימין האוונגליסטי הישראלי ששמו להם למטרה להילחם בזכויות חילונים, נשים, להט"ב ועוד. הבולט שבהם הוא מפלגת נעם, שזכתה להיכנס לכנסת על מצע של הסתה ושנאה נגד להט"ב.

נעם היא הזרוע הפוליטית של ישיבות "הקו" החרד"ליות, בהנהגתו של הרב צבי טאו. מוסד מוכר אחר של זרם זה היא מכינת בני דוד בעלי, בראשותו של הרב יגאל לוינשטיין. "כשנכנסת בת לתוך מחלקת חי"ר, במקום ליצור חיבור ודבקות ביחידה, זה יוצר מלחמת מי יהיה חבר שלה. זה מחליש את הצבא במקום לחזק אותו", אמר רק בספטמבר האחרון. בסרטון אחר נשמע אומר על הלוחמות: "הורידו להן את הקיר כדי שיוכלו לקפוץ מעליו. תיאמו עם החמאס את החומות".

ב"חותם" וב"בוחרים במשפחה" מרבים לצטט את לוינשטיין, בעיקר בהקשר של הסתה נגד להט"ב, עם ביטויים כמו "הטרור הלהט"בי". "בוחרים במשפחה" פועלים בדרכים שונות על מנת לנסות לכפות על הציבור בישראל את עמדותיהם האנטי-להט"ביות.

בשנה שעברה הגישו פואה ו"בוחרים במשפחה" עתירה לבג"ץ בדרישה להורות ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לאסור על משרדי הממשלה לעשות שימוש בדגל הגאווה בפרסומיהם, או להביע הזדהות עמו. בפברואר השיקה "בוחרים במשפחה" קמפיין גיוס המונים תחת הכותרת "אומרים די לכפייה הלהט"בית" שמטרתו בין היתר "הקמת קו ייעוץ וסיוע לבעלי עסקים מול הטרור הלהט"בי".

יו"ר "בוחרים במשפחה" פואה השתתף גם בדיון בכנסת שיזם השר לביטחון פנים איתמר בן-גביר, במטרה לפעול נגד חוק האיזוק האלקטרוני שנועד להגן על נשים נפגעות אלימות.