קבוצת צלמי עיתונות הותקפה אתמול על ידי עובר אורח ליד גבול הצפון. צלם "ישראל היום" אייל מרגולין נפצע בידו ולווה בידי שוטרים לקבלת טיפול רפואי. החשוד בתקיפה נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים.

אתמול בבוקר התלוו חמישה צלמי עיתונות לצילומים שאירגן דובר צה"ל ליד גבול הצפון. החמישה היו מרגולין מ"ישראל היום", עאטף ספאדי מנהל סוכנות EPA בישראל, ג'לאא מרעי צלם AFP, פאדי אמון שצילם עבור "הארץ" וסרגיי פונומרב שצילם עבור ה"ניו-יורק טיימס".

לדברי מרגולין וספאדי, ששוחחו עם "העין השביעית", אחרי שסיימו לצלם עם דובר צה"ל בשעות הבוקר עשו הצלמים את דרכם לשתולה, לצילומים נוספים שתואמו עם הדובר, כשבדרך ראו חילופי אש באזור הגבול. היה זה בשעת צהריים, אחרי שטיל נ"ט נורה מלבנון לכיוון מושב אביבים וכוחות צה"ל השיבו אש למקור הירי.

הצלמים עצרו בצד הדרך והחלו לצלם. "היו נפילות בכפר הלבנוני מעבר לגבול. אבל זהו, לא היה יותר מזה", נזכר ספאדי. לדבריו, הצלמים לא צילמו כלל כוחות ישראלים או ציוד צה"לי. "זה כביש ראשי, אין שם כלום", הוא מבהיר.

חיילי מילואים שעברו בדרך במכונית אזרחית עצרו ושאלו אותנו למעשינו, מוסיף ספאדי. "אמרתי להם שאני עיתונאי, צלם, 'תראו יש נפילות', וזהו. קיבלו את זה. הם לא אמרו לנו להפסיק לצלם. באותו רגע לא היה מה לצלם, סתם עמדנו שם לראות מה מתפתח, אפילו החיילים עמדו לידי והסתכלו. ופתאום אני שומע צעקות".

"הבן אדם הגיע משום מקום, התחיל לצעוק עלינו", מתאר מרגולין את מה שקרה בשלב זה. "שאלתי אותו מיהו, למה הוא צועק. 'אתם לא תצלמו! אני המנהל פה של האזור!'. אמרתי לו 'תקשיב, אתה לא מנהל של שום דבר. אם אתה לא איש ביטחון אתה לא מנהל של כלום. אני מהאזור פה אני לא מכיר אותך'. הוא אמר 'אתם מצלמים את הגבול! מי אתם שתצלמו?!'. צעק, והשתולל. בעט במכוניות".

לדברי ספאדי, עובר האורח החל גם לצלם את העיתונאים. "אמרתי לו 'בבקשה, תצלם אותי. רק תציג את עצמך, שנדע עם מי אנחנו מתעסקים, כי יש פה חיילים שכבר דיברו איתנו והכל בסדר'", נזכר הצלם. "הוא התחיל לצעוק, לקלל. כמובן אין לנו שום עניין להתווכח, לא לדחוף. ניסינו לברוח ממנו בכל מיני צורות. הוא מתקרב אלי, אני בורח אחורה, אף אחד לא רצה להתווכח איתו. אנחנו פוגשים כל מיני טיפוסים. ואז אני רואה שהוא תוקף את אייל".

מרגולין ממשיך בתיאור: "באיזשהו שלב הוא כנראה איבד את העשתונות. נתן לי נגיחה בראש, תפס לי את המצלמה לשבור אותה, שבר את העדשה, תפס לי את היד וניסה לשבור לי את היד. תקף אותי פיזית בצורה קשה. ואחרי שהוא תקף אותי, היו שם חיילי מילואים שניסו להפריד, הצלמים האחרים ניסו להפריד, היה איתו חבר שניסה להפריד. הוא השתולל, צעק עלינו שנסתלק משם. שמע, זה היה מאיים ומפחיד".

"אני תפסתי לו את היד עד שהצלחתי לקחת את החלק ששבר מהעדשה", מוסיף ספאדי, "וכמה חיילים התערבו והפרידו בינינו, המשיך לדחוף אותי עד האוטו וזהו התקפלנו".

מרגולין מספר כי כתוצאה מהתקיפה התנפחה ידו. הוא התקשר למשטרה, שליוותה אותו כל הדרך עד לבית החולים. מרגולין הגיש תלונה והחשוד נעצר.

אין זו הפעם הראשונה שאזרחים מגרשים עיתונאים מאז החלה המלחמה הנוכחית. בשבוע שעבר תיעד את עצמו פעיל הליכוד רן כרמי בוזגלו מגרש באיומים צוות צילום שעבד ליד הגבול עם עזה. השבוע תיעד את עצמו איש התקשורת ומגיש הטלוויזיה חיים אתגר מגיע ליפו, למקום שבו פעל צוות של אל-ג'זירה, ודורש מהם לגנות את הטבח של חמאס או להסתלק.

דוברת המשטרה במחוז צפון לאה לשם מסרה כי החשוד נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים. "מטבע הדברים אנחנו לא מפרטים על חקירות מתנהלות", הוסיפה.