"רובוטי המחאות מהשמאל, חלאות חסרות רגישות מלאי שינאה ורעל, לא מפסיקים להפגין ולהסית גם בעת קשה זאת", "דיייי כבר! די כבר יצורים רקובים שכמותכם, הרסתם אותנו! הרסתם את המדינה. לעזאזל אתכם, לפחות בימים הנוראים האלה, תנו לנו להתאבל בשקט. תנו לנו תנו לנו להילחם ולנצח, תנו לנו להיות!!!".

הדברים לא פורסמו על-ידי בוט בחשבון טוויטר אנונימי. מדובר בציטוט, אחד מני רבים, של ציפי נבון, עובדת ציבור ומנהלת לשכתה של אשת רה"מ שרה נתניהו, מי שגם ניהלה בעבר את לשכת נתניהו אחרי הפסדו בבחירות 99' והוגדרה בעבר "בשר מבשרה של לשכת נתניהו ומשפחת נתניהו" ו"הכספת של שרה".

ביממות האחרונות, בעיצומה של המלחמה מול חמאס ואחרי המחדל הביטחוני והממשלתי הגדול בתולדות ישראל, מפרסמת נבון פוסטים המסיתים נגד השמאל, אנשי המחאה, ערוצי החדשות 11-12-13, עיתונאים ורה"מ לשעבר אהוד ברק. היום, לאחר שהחלה לספוג גינויים, מחקה חלק מהפוסטים המכפישים.

עובדת הציבור, המקבלת משכורתה ממשלם המיסים, מכנה את המיליונים שהפגינו במהלך השנה נגד ממשלת נתניהו "בוגדים". "עוד לא סיימנו לקבור את מתינו, אנחנו רק בתחילתה של מלחמה והבוגדים מהשמאל ממשיכים בהסתה. בואו נסגור להם את הדף! דווחו בהמוניכם לפייסבוק! הפעם משיבים מלחמה ושומרים על ראש הממשלה שלנו !" כותבת נבון לצד תמונת מפגינים נגד נתניהו בשל אחריותו למחדל חסר התקדים בדרום. בפוסט אחר מפרסמת נבון תמונה של שיקמה ברסלר ומנהיגים אחרים של המחאה ומכנה אותם "BDS".

פוסט הסתה של ראש לשכת שרה נתניהו (צילום מסך)

פוסט הסתה של ראש לשכת שרה נתניהו (צילום מסך)

בפוסט נוסף כותבת נבון על המפגינים נגד נתניהו ועל ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק: "נו חובב פדופילים, אחים לנשק, סרבני טיס וגיוס, מרוצים עכשיו???", כשהיא מצמידה לטקסט תמונת עשרות גופות קורבנות נרצחי מלחמת סוכות.

"חובה להעלות את הראיון הזה עם אהוד ברק יום יום, כדי שלא נשכח מי התחיל את מחול השנאה במדינה ומי פיקד עליו!! תפיצו", כותבת עוד נבון ובפוסט אחר: "האיש שראיין את עצמו לדעת בכל ערוץ אפשרי התאדה מאז הטבח, אתם יודעים בדיוק למה!", כשלטקסט מוצמדת תמונת תעודת הדרכון של ברק. זאת למרות שמי שמסרב להתראיין מזה שנים לערוצי התקשורת הישראלים, ולא העניק ראיון אחד או ענה לשאלה אחת מעיתונאי מאז פרצה המלחמה, הוא דווקא רה"מ בנימין נתניהו. ברק, דווקא כן התראיין מספר פעמים.

פוסט הסתה נגד עיתונאים של מנהלת לשכת שרה נתניהו (צילום מסך)

פוסט הסתה נגד עיתונאים של מנהלת לשכת שרה נתניהו (צילום מסך)

גם עיתונאים זוכים למנת הסתה ממנהלת הלשכה של אשת ראש הממשלה. לצד הטקסט "לא רחוק היום שכל הקושרים להפיכה השלטונית יועמדו לדין" היא מפרסמת את תמונותיהם של העיתונאים אמנון אברמוביץ', בן כספית, יואב לימור, רביב דרוקר, ספי עובדיה ואטילה שומלפבי. בפוסט אחר היא כותבת "אל תצפו בערוצים 12 ו 13, כל מטרתם היא להמשיך להסית, לפלג ולפגוע במוראל היהודי במהלך המלחמה, אלו ערוצים של חושך.  צפו רק בערוץ 14 ערוץ של ערכים, של אור של תקווה ואחדות!!!".

לצד הפצת שנאה והסתה נגד ישראלים בעיצומה של מלחמה, האשמתם בבגידה והסתה נגד עיתונאים, נבון קוראת גם לבצע פשעי מלחמה מזוויעים: לענות את מחבלי חמאס באמצעות משיחתם "בשמן חזיר", תלישת הציפורניים והעור מעל גופם, והאכלתם באיברי המין הכרותים שלהם.

פוסט של מנהלת לשכת שרה נתניהו הקורא לבצע פשעי מלחמה (צילום מסך)

פוסט של מנהלת לשכת שרה נתניהו הקורא לבצע פשעי מלחמה (צילום מסך)

בתגובה לפניית "העין השביעית" אמרה נבון שהיא עומדת מאחורי הדברים, למרות שמחקה בעצמה חלק מהפוסטים שפירסמה, וחזרה על כך שערוצי החדשות הישראלים המרכזיים "ממשיכים לפזר רעל ולהסית בלי הכרה כמו ערפדים מוצצי דם, מנפנפים מול הפרצוף שלנו בכל אותם אלו שבחוסר אחריות הטיפו חודשים לסרבנות ושיתקו מדינה שלמה. אתה צופה בהם ויוצא מדעתך מרוב זעם, אז כן, זו היתה הדרך שלי להביע את דעתי ולפרוק כאדם פרטי וכתושבת הדרום".

ציפי נבון מועסקת בשירות המדינה מאז שנת 1994 ועומדת לפרוש לגמלאות בשנה וחצי הקרובות. בעברה שימשה כתבנית במשרד רה"מ תחת ראשי ממשלה שונים, מנהלת לשכת רה"מ נתניהו ומועסקת ביחידת פניות הציבור בלשכה. היא עובדת כמנהלת לשכת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו ונחשבת לאחת הנשים המקורבות אליה ביותר.

נבון כבר הורשעה בינואר 2022 בעבירות משמעת בשל פוסטים מסיתים ומכפישים שפרסמה נגד היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט ונגד חברי כנסת. גזר הדין הקודם הסתיים בנזיפה חמורה, הפקעת מחצית משכורת שנוכתה ב-6 תשלומים, והורדה בדרגה אחת למשך שמונה חודשים.

נבון פירסמה את הפוסטים המכפישים למרות שקודם לכן נערכה לה שיחת בירור אצל מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ לאור פרסומים קודמים נגד חברי כנסת, שרים, היועמ"ש, פרקליט המדינה, יו"ר ועדת הבחירות, מבקר המדינה ועוד. לאחר האזהרה, ולאחר פסק הדין, חוזרת נבון להכפיש ולהסית.

בפסק הדין מצוטטים טיעוני הנאשמת, לפיהם היא "מצטערת על מעשיה ('חטאתי, עוויתי, פשעתי'), ומתביישת בהם", וכי "לא הייתה מספיק חכמה להבין את המשמעות של מעשיה (נסחפה אחר הכתוב ברשתות החברתיות)". מעניין מה יהיה הצידוק הפעם.

*  *  *

פרסומים מסיתים נוספים של ציפי נבון, ראש לשכת שרה נתניהו

פוסט הסתה של ראש לשכת שרה נתניהו (צילום מסך) פוסט הסתה של ראש לשכת שרה נתניהו (צילום מסך) פוסט הסתה של ראש לשכת שרה נתניהו (צילום מסך) פוסט הסתה של ראש לשכת שרה נתניהו (צילום מסך) פוסט הסתה של ראש לשכת שרה נתניהו (צילום מסך) פוסט הסתה של ראש לשכת שרה נתניהו (צילום מסך) פוסט הסתה של ראש לשכת שרה נתניהו (צילום מסך)