העיתונאי בן כספית הגיש תביעת דיבה נגד השר דודי אמסלם. כספית דורש פיצוי בסך כ-160 אלף שקלים בגין דברים שאמר עליו אמסלם מעל דוכן הכנסת, ולצורך קבלת התביעה דורש להסיר את החסינות הפרלמנטרית שלו.

כספית ואמסלם שירתו בעבר יחד באותו גדוד מילואים של השריון. בסוף חודש יולי האחרון, על רקע טור שכספית פרסם ב"מעריב" ובו טען כי אמסלם הודח משירות מילואים, עלה חבר-הכנסת לדוכן המליאה וטען בין היתר כי כספית חדל לשרת במילואים בגיל 26. עוד טען אמסלם כי כספית שיקר כשטען בטורו ב"מעריב"  שהוא, אמסלם, חדל לשרת במילואים בגיל צעיר. בנוסף כינה אמסלם את כספית "נוכל" ו"רכלן". אמסלם אף הפיץ את דבריו בחשבונותיו ברשתות החברתיות.

כספית טוען, באמצעות עו"ד ליעד ורצהיזר, כי דבריו של אמסלם שקריים וכי הוא עצמו עומד מאחורי הקביעה שלו ביחס לאמסלם בטור שפירסם ב"מעריב". "יובהר", נכתב בכתב התביעה, "התובע שירת בשירות מילואים פעיל בחטיבת השריון ממועד שחרורו משירות סדיר בשנת 1982 ועד שמונה לשליח 'מעריב' בניו יורק בשנת 1991 (כשהיה כבן 31). במסגרת שירותו הנ"ל, נטל התובע חלק, בין היתר, בפעילות מבצעית ברצועת עזה", וכן "יובהר: התובע עומד מאחורי נכונות הדברים שפרסם בטורו".

הציוץ של דודי אמסלם נגד בן כספית (צילום מסך)

הציוץ של דודי אמסלם נגד בן כספית (צילום מסך)

"נראה שהנתבע בחר לומר את הדברים דווקא מעל דוכן הכנסת, על מנת לנסות ולנצל (לרעה) את החסינות המוקנית לחברי כנסת ושרים מפני תביעות אזרחיות", נכתב עוד בכתב התביעה. כספית טוען כי "כפי שניתן להיווכח, הדברים - המתייחסים לטור שפורסם מספר ימים קודם לכן - נאמרו לאחר תכנון מוקדם, וללא קשר ענייני לנושא הדיון במליאה. משכך, הנתבע אינו יכול ליהנות בעניין זה מחסינות מפני תביעה אזרחית".

טרם הוגש כתב הגנה.

24844-09-23