בתאגיד השידור סבורים שפרסום מקום שהייתו של ניצב בדימוס עמי אשד בשעה שבביתו מתקיימים שיפוצים, על חשבונו הפרטי, היה ראוי. כך משתמע ממענה לאזרח שפנה לממונה על קבילות הציבור בתאגיד אורי פז, שבו הוא הסביר כי לדעתו רק "מוטב היה להימנע מהעלאת נושא זה לשידור באותה עת".

ביום ראשון שעבר (27.8) שודר בתוכנית "שבע" עם אילה חסון אייטם על כך שמפקד מחוז תל-אביב המודח שוהה במשך יותר מחודש במלון יוקרתי בעיר, על חשבונו, בעלות של עשרות אלפי שקלים. לא נטען כי אשד ניסה להשית את העלויות על המדינה, ולא הועלתה כל טענה אחרת להתנהלות בלתי תקינה.

עם זאת, חסון והפאנל שסביבה חשבו שמדובר בנושא שיש להקדיש לו דקות שידור ארוכות בערוץ הציבורי, ואף הפריחו מספר רמיזות על כך שייתכן שחרף כך שבידי חסון לא היתה כל עדות לדבר מה בלתי תקין – עדיין "משהו מסריח", כדברי חבר הפאנל נועם פתחי.

בעקבות שידור האייטם התקבלו מאות פניות לממונה על קבילות הציבור בתאגיד. "חסון בחרה להשחיר את פניו של ניצב לשעבר אשד מטעמים פוליטיים ברורים. חבר הפאנל נועם פתחי אף הגדיל וקרא לילד בשמו: 'משהו פה קצת מסריח. יש אופציות יותר זולות, גם אייר בי-אן-בי. יקיר המחאה, הממומנת בהרבה מאוד כסף, צריך לבדוק'", נכתב באחת הפניות.

מתוך הדיווח על עמי אשד בתוכנית "שבע" עם אילה חסון (צילום מסך)

מתוך הדיווח על עמי אשד בתוכנית "שבע" עם אילה חסון (צילום מסך)

עוד נכתב בפנייה לממונה כי "על-פי תקנון האתיקה של התאגיד, 'לא נפרסם דבר העלול לפגוע בכבודו של אדם או בשמו הטוב, אלא לאחר שווידאנו את אמיתות המידע ככל שניתן בהתאם לנסיבות ולהקשר'. חסון וחברי הפאנל שלה עברו באופן בוטה ביותר על כלל זה, שכן רמזו, ללא מתן בדל של הוכחה, על התנהלות בלתי תקינה של ניצב לשעבר אשד ביודעם שהרושם הרע יישאר".

לבסוף נכתב בפנייה: "השחרה כזו הינה פסולה מכל וכל ואסור לעבור עליה לסדר היום, בוודאי לא בגוף שידור ציבורי, שטוהר כפיו צריך להיות מעל לכל חשד ושאסור לו לקחת חלק בשיח הציבורי החולה שמתנהל בישראל בימים אלה".

בתשובה לטענות הללו כתב פז כי "בעקבות השידור ב'שבע' עם אילה חסון (27.8.23) אני סבור שיש להתייחס לביקורת העניינית בלבד שהושמעה סביב שהותו של ניצב עמי אשד במלון בתל-אביב ולהתעלם מכל מה שנאמר מעבר לכך בעקבות השידור".

הממונה על קבילות הציבור בתאגיד אורי פז (צילום: יהודה שגב)

הממונה על קבילות הציבור בתאגיד אורי פז (צילום: יהודה שגב)

"בפתח תוכניתה אתמול (3.9.23) אמרה חסון ש'היה ראוי לדחות את הפרסום ולהמתין עמו'", כתב עוד פז, "אני שותף לכך שמוטב היה להימנע מהעלאת נושא זה לשידור באותה עת. התבטאויות של חלק מחברי הפאנל באולפן היו פוגעניות כלפי ניצב אשד ועל כך אנחנו מצטערים. הלקחים הנדרשים הופקו מהשידור נשוא פנייתך".

בהתייחסותה של חסון היא אכן אמרה כי תתייחס אך ורק לביקורת העניינית שהושמעה, והוסיפה כי תתעלם מ"דברי ההסתה והשקרים שהופצו", כפי שהגדירה זאת. "אף שהמידע שפרסמתי בנושא היה מדויק ונכון, היה ראוי לדחות את הפרסום ולהמתין עמו", אמרה. חסון לא התייחסה בדבריה לשאלה איזה עניין ציבורי יש בפרסום המידע, הגם שהוא מדויק ונכון, והתעלמה גם מהטענות כי הפרסום נראה באופן ברור כתעמולה בשירות ממשלת נתניהו.

בשיחה עם "העין השביעית" הוסיף פז: "אבקש לציין כי העובדות שהוצגו בשידור היו נכונות ונעשתה פנייה לניצב אשד לקבל את תגובתו. אבל, כפי שציינתי בצורה שאינה משתמעת לשני פנים במענה שלי, מוטב היה להימנע מהעלאת נושא זה לשידור באותה עת. וכל זאת מהטעם שהסיפור, כפי שהוצג, טרם הבשיל באותו שלב לכדי שידור".