בארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל תקפו במילים חריפות את כוונתה של שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן (ליכוד) להשתלט על לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), כפי שדיווח הכתב הפוליטי של כאן חדשות, מיכאל שמש.

"אנחנו דוחים בשאט נפש את הרעיון להעביר את השליטה בלע"מ לשרת ההסברה, על מנת להגביל ולהקשות על עבודתם של העיתונאים הזרים בישראל", אמרו בארגון.

על פי הדיווח של שמש, דיסטל-אטבריאן התבטאה בשיחות סגורות על כוונתה להשתלט על לשכת העיתונות הממשלתית, הכפופה כעת למשרד ראש הממשלה. לשכת העיתונות הממשלתית מעניקה תעודות עיתונאי, החשובה עבור גישה לאירועים ממלכתיים ומסיבות עיתונאים.

הלשכה אינה גוף פוליטי ואמורה לשקול שיקולים ענייניים ומקצועיים, ובוודאי שלא לפעול נגד העיקרון הבסיסי של חופש העיתונות והביטוי. דיסטל, לעומת זאת, לפי הדיווח בכאן 11, מעוניינת לשלוט במתן התעודות לעיתונאים זרים, כך שיינתנו בהתבסס על תוכן הדיווחים שלהם.

"אם מחשבה כזו אכן באה בחשבון בעיני נציג כלשהו בממשלה, מדובר בפגיעה אנושה בחופש העיתונות, בזכות הציבור לדעת, בנזק בלתי הפיך לתדמיתה של ישראל בעולם והפיכתה לדיקטטורה נוסח רוסיה", תקפו בארגון העיתונאים, "אי אפשר להתעלם מכך שהדיווח מגיע בזמן ששר התקשורת קרעי מקדם רפורמה בחוק השידורים שכל תכליתה היא לפגוע בעצמאותם של כלי התקשורת והעיתונאים - ישראלים וזרים כאחד - ונדמה שהממשלה הנוכחית פועלת במגוון דרכים להחלשת חופש העיתונות".

עוד הוסיפו בארגון כי "אנו עומדים לצד עמיתינו בעיתונות הזרה בישראל וניאבק על חופש העיתונות, שלהם ושלנו. מדינה דמוקרטית לא יכולה למנוע מעיתונאים זרים לבצע את עבודתם בגלל היותם ביקורתיים כלפי מדיניות הממשלה".