רשת NBC האמריקאית דיווחה ביום חמישי על רשימת חיסול הכוללת שמות ותמונות של עשרות אישי ציבור ואנשי עסקים אמריקאים מובילים. הרשימה התפרסמה באתר המזוהה עם ארגון אל-קעידה. הרשת דיווחה כי לצד הרשימה פורסמה קריאה לתקוף את האישים הללו בבתיהם.

ה-FBI יידע את האנשים ששמם צוין ברשימה ושלח לגופי האכיפה מסמך אזהרה שבו נכתב כי אף שאינה מציגה תוכנית ספציפית, מדובר ברשימה מפורטת ביותר הכוללת דמויות בולטות מקרב "הממשלה, התעשייה והתקשורת".

(צילום: אן פישר, רשיון cc)

(צילום: אן פישר, רשיון cc)

ברשימה 40 שמות, ל-26 מהם מצורפים תמונה וטקסט הקורא להעלות אל האתר את כתובותיהם של האישים שסומנו כמטרות. ברשימה ניתן למצוא מנהלי חברות בוול-סטריט, מנהיגים פוליטיים וקבלנים העובדים עם צבא ארה"ב.

גורמים רשמיים במערכת הביטחון האמריקאית מסרו ל-NBC כי הם מודאגים משום שהרשימה פורסמה באתרים נוספים של האסלאם הקיצוני. עם זאת, ה-FBI מדגיש כי איומים שהתפרסמו בעבר באתרי אל-קעידה לא התממשו. "מדובר בנקיטת אמצעי זהירות הכרחיים. אנחנו לא רוצים להפחיד אנשים", אמר מייקל בלבוני, לשעבר ראש המחלקה לבטחון המולדת במדינת ניו-יורק, שהוסיף כי האופן שבו סומנו אנשים כמטרות באופן אינדיבידואלי הוא דבר "שטרם ראינו".