יש אנשים שלא אוהבים להצטלם. קחו את יריב גרץ לדוגמה, סמנכ"ל בכיר בקבוצת בז"ן ממפעלי מפרץ חיפה, שבשנה שעברה הורשע בעבירות סביבתיות. השבוע בעדותו בהליך משפטי היסטורי שיעל געתון מסקרת באדיקות, הוא אמר שלא נעים לו שפתאום מעלים עליו פוסטים: פתאום אשתו מקבלת לינקים עם תמונות שלו משנת 2000.

זה כמובן חיזק אותנו.

דאגנו לבוא לחיפה, והפעם יחד עם קבוצה מרגשת של מתנדבים ששלפו פלאפונים, כדי שכל עורכי הדין והבכירים מהתעשייה המזהמת ידעו - עין הציבור פקוחה. וגם אם אף אחד מהתקשורת המסחרית לא מגיע - אנחנו שם לצלם, לתעד ולהביא לציבור את מה שחשוב.

השבוע התבשרנו שתחקירי אוניות הנפט של דרור גורני, שבהם התרענו על כך שקצא"א עוברת את הכמות המותרת להעברת נפט דרך צינור אילת-אשקלון - מגיעים להחלטה גורלית. קצא"א הצליחה לגייס לצדה משרדי ממשלה רבים שידאגו להגדיל לבכיריה עוד ועוד את חשבון הבנק - והמשרד להגנת הסביבה נלחם לבדו במערכה.

בינתיים בכנסת: המעקב אחר חוק טבריה הפרסונלי, שמיטיב עם מקורב לדרעי, הגיע לרגע האמת - החוק המושחת עבר ונכנס לספר החוקים. אחרי "תקלה" מוזרה באתר הכנסת, דאגנו להביא לכם את שמותיהם של 24 חברי אופוזיציה שהחליטו שיש להם משהו יותר טוב לעשות מאשר להשתתף בהצבעה עליו.

ולקינוח: צפו בח"כ נעמה לזימי דורשת תשובות מיו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן: "כמה פעמים נפגשת עם פורום קהלת, מה היה טיב הפגישות, ולמה אתה לא עונה לשאלות החשובות האלה של 'שקוף'?".