קבוצת רופאים פנתה לרשות השנייה בדרישה לפתוח בהליך בירור נגד השדרן אבי רצון ותחנת גלי-ישראל, זאת אחרי שהשדרן השווה בין רופאים שהודיעו כי לא יתנדבו לשירות מילואים במידה והממשלה תקדם את הרפורמה המשפטית לבין רופאים שתמכו בהיטלר וסטאלין.

לפני כשבוע הודיעו כמה מאות רופאים במכתב פומבי על כוונתם לחדול מלהתנדב לשירות מילואים ככל שממשלת בנימין נתניהו תמשיך לקדם את ההפיכה המשטרית. יומיים לאחר פרסום המכתב הפומבי, בתוכנית "אבי רצון בבוקר" שמשודרת ב"גלי ישראל" אמר רצון:

רצינו להזכיר לכם אפרופו מכתבי הסופרים והרופאים, שהם - הרופאים והסופרים - היו הראשונים לחתום על מכתבי תמיכה בהיטלר, והיטלר אפילו לא ביקש זאת מהם, בטח שלא דרש. אבל הרופאים והסופרים חתמו... אותם הדברים היו עם הרופאים והסופרים של רוסיה. של סטלין, כן? וסטלין היה סוג של היטלר, כן? הפעם הם היו הראשונים לחתום. שם".

בהמשך התוכנית שב רצון ונדרש לנושא ואמר: "כל העניין הזה של הרופאים מה זה מסקרן אותי. תקשיבו, אתם זוכרים את מכתבי התמיכה של הרופאים בהיטלר. מי היו הראשונים שתמכו בסטלין? בחיית האדם הזו, שרצחה עשרות מיליונים, שחיסלה עשרות מיליונים? הרופאים! לא עושה שום הכללה, אני רק אומר... לא אני לא אומר הרופאים. אני אומר רופאים. מסיר את ה-ה'. רופאים. הם אלה שתמכו, הראשונים שתמכו בהיטלר".

בעקבות דברים אלה פנו היום (3.7) חמישה מתוך כ-300 הרופאים שחתמו על המכתב הפומבי למנכ"לית הרשות השנייה מישל קרמרמן ולנציב פניות הציבור דוד רגב. הפנייה נעשתה באמצעות עורכי-הדין ניר קהת ואורטל גר.

"מרשינו שמעו בחרדה עמוקה את דבריו של מר רצון, המשווה אותם לחברים נלהבים במפלגה הנאצית ולתומכים במשטר הסטליניסטי, ביניהם רבים שהורשעו בפשעי מלחמה ורבים שהפרו כללי יסוד של אתיקה רפואית", כתבו החמישה לרשות השנייה.

"לשימוש שעשה מר רצון בדימוי הקיצוני ביותר המוכר לנו, של רשעות ואכזריות, אין מקום בשיח הציבורי [...] חופש הביטוי של מר רצון ושל רדיו 'גלי ישראל' אינו בלתי מוגבל. עיתונאים וכלי תקשורת אינם רשאים לנצל את הבמה שניתנה להם להשתלחויות פופוליסטיות, פרועות ופוגעניות בכסות של דעה אישית ובטענה לקיומו של עניין לציבור; לא כל שכן, תוך השוואה לצוררים ולפושעים כנגד האנושות. פרסום שכזה הוא, מעצם מהותו, בלתי סביר, בלתי מאוזן ובפשטות - אסור".

מלבד פתיחה בהליך בירור דורשים הרופאים מהרשות השנייה לקנוס את גלי-ישראל בגין ההתבטאות של רצון.

מהרשות השנייה נמסר כי "הנושא בבחינה". מאבי רצון טרם נמסרה תגובה.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 333KB)