תביעה בסך 250 אלף שקלים נגד תאגיד השידור הישראלי, מנהל חטיבת החדשות ברוך שי והכתב אורן אהרוני הסתיימה בפשרה ללא כל פיצוי כספי.

לפני כשנה שודרה בתאגיד השידור כתבה של אהרוני, במסגרת סדרת הכתבות "ארץ-עיר", שהוקדשה לנעשה בחדרה. במהלך הכתבה הוקרא קטע ממכתב מאת רענן בר-טל, מנכ"ל חברת נחלים, שהעלה טענות נגד חבר מועצת העירייה, שלומי ימין, המנהל בית קפה בעיר.

במכתב טען בר-טל כי ימין ביקש ממנו להפר תנאי מכרז וכשסירב איים עליו. בכתבה גם נכלל ציטוט מפי חבר מועצה אחר שטען כי המכתב מעלה "דברים מאוד קשים בעיני שהם כבר מעבר לתחום הלא לגיטימי, אם הם נכונים הם כבר בתחום הפלילי".

בתביעה שהגיש ימין, באמצעות עו"ד בן-ציון ציטרין, נטען כי כבר כחודש וחצי לפני פרסום הכתבה "ידעו הכל" כי המכתב מזויף שכן בר-טל הוציא הודעת הבהרה שבה התכחש למכתב וטען כי תוכנו אינו מייצג את עמדתו.

בתאגיד טענו להגנתם, באמצעות עורכות-הדין טל ליבליך ורעות פרידנרייך, כי טרם פרסום הכתבה בדק אהרוני עם בר-טל את עניין המכתב וזה הבהיר כי הוא אכן כתב את המכתב ואכן חש מאוים מחבר המועצה ימין.

עוד נטען כי מאחר שימין הגיש תביעה נפרדת נגד בר-טל, שבה טען כי המכתב הוא מסמך אותנטי שנשלח לנמענים, הוא מנוע מלטעון בתביעה נגד התאגיד כי המסמך מזויף ומעולם לא נשלח. בנוסף טענו בתאגיד כי בכתבה לא נטען כי תוכן המכתב אמיתי אלא רק דווח על כך שנשלח מכתב ועל תוכנו.

לפני כשבוע התקיים דיון בפני השופט יניב הלר מבית-משפט השלום בחדרה, שבסיומו הסמיכו אותו הצדדים לקבוע כי ההליך יסתיים בפרסום הודעה בזו הלשון:

עדכון

בכתבה על עיריית חדרה מתאריך 15.5.22 הוצג מכתב שנכתב על ידי מנכ"ל חברת נחלים, מר רענן בר-טל. מהמכתב עלו טענות, בין היתר, נגד חבר מועצת חדרה, מר שלומי ימין.

הובא לידיעתנו כי במסגרת תביעה שהוגשה נגד מר בר-טל, חזר בו בר-טל מתוכן המכתב ומטענותיו כלפי מר ימין.

תאגיד השידור הציבורי לא חטא למלאכתו העיתונאית".

57121-09-22