בארגון העיתונאים והעיתונאיות תקפו את המשטרה על כך שפתחה בחקירה נגד כתב הכנסת של אתר "כיפה" עמיאל ירחי, שפרסם הקלטות מדיון בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (הציונות הדתית). במועצת העיתונות דרשו שפתיחה בחקירה או בדיקה נגד עיתונאי תיעשה באישור היועץ המשפטי לממשלה. תא כתבי הכנסת כינה את החקירה "סתימת פיות".

"קיום החקירה נגד עמיאל ירחי היא שערוריה בלתי נתפסת", אמרו בארגון העיתונאים. "בכירי המשטרה בחרו לערוך דיון ביטחוני - תוך שימוש במיקרופונים - שהדיו גלשו אל רשות הרבים, בתוך בניין שידוע כי מסתובבים בו אנשים רבים, כולל עיתונאים. נדמה כי במשטרה מחפשים שעיר לעזאזל כדי לכסות על מחדליה, תוך פגיעה בחופש העיתונות".

במועצת העיתונות הזהירו מפני "חקירות פליליות נגד עיתונאים העושים את מלאכתם - על רקע הבאת הקלטה מדיון בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובכירים במשטרה".

"המועצה תובעת כי עניין שכזה, בין אם הוא מכונה חקירה או בדיקה, יטופל ע"י דרג בכיר ביותר במשטרה ויחייב קבלת המלצה לפתוח בבדיקה או בחקירה - באישור של היועץ המשפטי לממשלה", אמרו עוד במועצה.

גם בתא כתבי הכנסת הביעו תמיכה בירחי: "תפקידנו להילחם על חופש העיתונות ולא ניתן יד לסתימת הפיות של המשטרה והשר העומד בראשה", צייץ כתב המשטרה של "הארץ" ג'וש בריינר, שחשף את דבר החקירה. לפי בריינר, לשכת בן-גביר היא שיזמה את החקירה נגד העיתונאי.

בהקלטות שפרסם ירחי נשמע בן גביר בדיון עם בכירים במשטרה לקראת חודש הרמדאן. על פי הפרסום, במשטרה המליצו לשר לא להחמיר את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים לקראת המועד הנפיץ. השר התעמת עם בכירי המשטרה.