אוניברסיטת חיפה וחברת הביטוח הראל ישלמו עשרות אלפי שקלים לשלושה מועמדים ללימודי פסיכולוגיה, אחרי שפרטים אישיים ורגישים על אודותיהם נחשפו באתר האוניברסיטה לעיני כל. שלוש התביעות הללו הן חלק מסדרה של כמה עשרות תביעות שהגישו נגד האוניברסיטה מועמדים ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה, שפרטיהם נחשפו.

בתחילת 2021 נחשף על-ידי רן בר-זיק ב"הארץ" כי אוניברסיטת חיפה חשפה בשוגג מידע אישי ורגיש של מועמדים ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה. שאלונים שהמועמדים התבקשו למלא, כולל תשובותיהם, היו גלויים לכל ברשת וזמינים בחיפוש פשוט בגוגל.

לאחרונה הודיעו באי כוחם של האוניברסיטה ושל שלושה מועמדים ללימודים שפרטיהם נחשפו על הסכמי פשרה, שנחתם בעקבות גישור אצל עו"ד יצחק שפרבר. כל אחד מהשלושה תבע באמצעות עו"ד איתן פלג 60 אלף שקלים מהאוניברסיטה ומחברת הביטוח הראל. הוסכם כי אחד מהם יקבל 44,243 שקלים, השנייה 31,500 שקלים והשלישית 30,137 שקלים. את הנתבעות ייצגה עו"ד עדי רובין-חן.

שלוש התביעות הללו הן תביעות מאוחרות. כבר בתחילת 2021, בסמוך לחשיפת הפרשה, הוגשו 32 תיקים שונים על ידי תובעים שונים, בדרישה לפיצוי מאוניברסיטת חיפה. בשונה משלוש התיקים המאוחרים, עשרות התיקים הראשונים, שנדונו בפני השופט רמזי חדיד מבית-משפט השלום בחיפה, התנהלו תחת חיסיון כך שלא ניתן לדעת כיצד הסתיימו. לאור הפסיקה הנוכחית, ניתן להעריך כי בגין כל אחת מהתביעות שילמה האוניברסיטה פיצוי בסך עשרות אלפי שקלים.