תביעה בסך חצי מיליון שקלים שהוגשה נגד אילה חסון הסתיימה בלא כלום.

בנובמבר 2020 שידרה חסון, במסגרת שידורי חדשות 13, כתבה על נהג מונית שנאלץ לנהל משפט במשך שלוש שנים בגין גביית יתר של כמה שקלים. הנוסע במונית, עו"ד בשם אורי סורוקר, התלונן נגד גביית היתר. מי שניהל את התביעה מטעם המדינה נגד נהג המונית היה עו"ד יהודה טוביאס.

לדברי עו"ד טוביאס, כותרת הכתבה של חסון קראה "הפרקליט יהודה טוביאס השתגע", ותחת כותרת זו הופצה ברשתות החברתיות. עו"ד טוביאס הגיש, באמצעות עורכי-הדין אהוד דהאן ו-ורד מועלם, תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד חברת ערוץ 10 החדש בע"מ (שהוחלפה בהמשך בחברת חדשות 13 בע"מ) ונגד חסון אישית.

הערוץ וחסון טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין עמית מור ורענן בן-עוז, כי כלל לא הזכירו את שמו של עו"ד טוביאס בכותרת הכתבה ואף לא טענו בשום קטע אחר בכתבה כי "השתגע". לביטוי הזה אחראי, לדבריהם, אלמוני שהפיץ את הכתבה באינטרנט. הכתבה בחדשות 13, הוסיפו, הופצה תחת הכותרת "מדינת ישראל נגד נהג המונית".

לאחרונה הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכמה על דחיית התביעה ללא צו להוצאות, וזאת במסגרת הליך גישור שהתנהל בפני עו"ד אלי לוינזון-סלע.

עם זאת, הפרשה טרם הושלמה שכן עוד לפני התביעה שהגיש עו"ד טוביאס נגד חסון הוגשה נגדה תביעת דיבה בסך 300 אלף שקלים. התובע הפעם היה עו"ד סורוקר, הנוסע של נהג המונית, התלונן על גביית היתר. תביעה זו עדיין תלויה ועומדת. שלב ההוכחות בה צפוי להתקיים בחודש יולי הקרוב.

68395-12-21