כוכב חדשות 12 עמית סגל מצטרף לשר התקשורת שלמה קרעי בקמפיין לסגירת התאגיד. בציוץ שפירסם בחשבון הטוויטר הפופולרי שלו בשבת (25.2) יצא סגל, הכותב גם טור קבוע ב"ידיעות אחרונות", נגד תאגיד השידור הישראלי וכתב "רק אידיוט שימושי מושלם מהימין ימשיך להילחם על קיום תאגיד שעובר על החוק ומשמש זרוע תעמולה על חשבון הציבור". שר התקשורת שלמה קרעי מיהר לצייץ מחדש.

הקמפיין לסגירת התאגיד הוא אחד מפעולות שלטוניות רבות של ממשלת נתניהו השישית להשתלטות על מוסדות הדמוקרטיה הישראלית, שהמרכזית שבהן היא כמובן בליץ החקיקה שמוביל ח"כ שמחה רוטמן, לשעבר פעיל רדיקלי זוטר וכיום יושב ראש ועדת החוקה של הכנסת, לסירוס אפשרות של ביקורת שיפוטית על הממשלה והשתלטות ממשלתית על מינוי השופטים בכל הערכאות.

דוגמאות אחרות לא חסרות: מהשתלטות על הספרייה הלאומית כדי לנקום במשפטן שהיה מעורב בחקירות נתניהו ועד ניסיון למנות מקורב לנתניהו ללא כל ניסיון רלוונטי לעומד בראש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. השידור הציבורי הוא מטרה נוספת להשתלטות ממשלתית. היום דיווחנו כאן על ההתפתחויות האחרונות בניסיון ההשתלטות על גלי-צה"ל, אולם החזית הרחבה יותר היא זו שפתח השר קרעי נגד תאגיד השידור.

שר התקשורת כשל עד כה בניסיונותיו המגוונים לפגוע בתאגיד, אך הצליח לקומם עליו חזית יוצאת דופן הכוללת את כל ארגוני היוצרים במדינה, ארגון העיתונאים והעיתונאיות המאגד את רוב העיתונאים בישראל, ציבור גדול ורב וגם את רוב המנהלים והעורכים של כלי התקשורת הגדולים - שבאופן רגיל (למרבה האבסורד) אינם נוהגים להתבטא בנושאים פוליטיים או להביע עמדות שנויות במחלוקת. גם שני כלי התקשורת המספקים את משכורות העתק של סגל, חדשות 12 ו"ידיעות אחרונות", הביעו עמדה נגד כוונת קרעי לחבל בתאגיד.

כל אלו, אליבא דסגל, עשרות אלפי העיתונאים, התסריטאים, הבימאים, הטכנאים, העורכים, המוזיקאים ושאר אזרחים שהצטרפו למחאה נגד הפגיעה בתאגיד - הם אידיוטים שימושיים.

שר התקשורת קרעי מצייץ מחדש את הציוץ של עמית סגל נגד תאגיד השידור

שר התקשורת קרעי מצייץ מחדש את הציוץ של עמית סגל נגד תאגיד השידור

רק היום דיבר אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12, בכנס חירום של מועצת העיתונות נגד פגיעה בתאגיד השידור. קודם לכן אמר דברים דומים בכנס חירום של ארגון העיתונאים. אבי ניר, מנכ"ל קשת, החברה האם של חדשות 12, נכח באופן חריג בכנס החירום של ארגוני היוצרים. עמדה דומה הובעה גם מעל המסך במהדורות החדשות בערוץ 12.

המוחים נגד כוונת השר קרעי לחסל את השידור הציבורי הצביעו על כך שהיא נוגדת את המחקר האקדמי העולמי הענף בתחום, את הניסיון הנצבר בנושא זה בכל המדינות הדמוקרטיות בעולם, את החוק והפסיקה בישראל עצמה, את ההיגיון הישר וגם, לפי מספר סקרים שהתפרסמו מאז הכריז קרעי על כוונתיו - את רצון הציבור.

סגל, מתברר כעת, סבור אחרת. במילותיה האלמותיות של השרה מירי רגב, שסיכמה עבור האומה וההיסטוריה את מדיניותו של נתניהו לגבי השירות והמוסדות הציבוריים בישראל: "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו". ניתן היה להעריך את סגל שמעז - גם אם בציוץ קצר - לצאת נגד העמדה של מנהליו ועורכיו, אלמלי בחר דווקא בנושא הכמעט יחיד בו אלו בחרו להתייצב דווקא לצד האמת והצדק ונגד הכוח והשלטון. סגל בחר להתיישר לצידו של נתניהו.

באופן ספציפי, קצפו של סגל יצא על סדרת הכתבות של דב גילהר ואיתמר מאירי בכאן 11, "דמוקרטיה סוף", העוסקת בחיסול הדמוקרטיה הליברלית בהונגריה ופולין. באופן אירוני, יום אחרי שצייץ סגל את ציוצו, החל להיות משודר פרויקט דומה גם בחדשות 12, תחת הכותרת "שקיעתה של הדמוקרטיה". הציבור הקדוש טרם זכה לשמוע את דעתו של סגל בנושא.

בכל אופן, סגל לא היה מקורי: קרעי עצמו הוא מי שטען ששידור סדרת הכתבות על הונגריה ופולין בתאגיד הינו לא פחות מעבירה על החוק. הוא לא עשה זאת בציוץ אלא במכתב להנהלת התאגיד בו התרה כי מתיחת ביקורת על מדיניות הממשלה היא הפרת חוק. דברי העיוועים הללו, שעד לפני חודשיים אי אפשר היה להאמין שיצאו תחת ידו של שר בממשלת ישראל, אלים ודיליטנט ככל שיהיה, מאומצים כעת על ידי מי שהוא אולי העיתונאי הפופולרי והמתוגמל בישראל. אם תרצו - סגירת מעגל של הון-שלטון-עיתון.