בשלב זה עוד רב הנסתר על הגלוי בכל מה שנוגע לעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, שנטען כי אונן מול עורכת דין שביקשה ממנו המלצה לשיפוט בשיחת וידיאו ביניהם. ובכל זאת דומה כי החשיפה של אילה חסון בחדשות 13 כבר הזכירה כמה מושכלות יסוד: גברים בעמדות כוח נוטים להיות שיכורי כוח; גם אנשים שאומרים דברים יפים יכולים לעשות דברים מכוערים; וכששואלים אותי במה אני עובדת לא להגיד שאני עורכת דין כי פשוט אין דבר מביך יותר.

העמדה שהציגה חסון בעת המשדר ולאחריו בכל הנוגע לניצול מיני על גווניו הייתה צלולה, ואף מתבקשת בתום חמש שנות מי-טו. כלומר, מתבקשת בכל מקום שהוא לא עיתון "הארץ", שבשני טורים תמהוניים למדי, שזכו לקדימות מדאיגה, החליט למחוק את הישגי התנועה ולהגדיר דיון על התערטלות בנסיבות של פערי כוחות מובנים, כשדגל של המלצה לשיפוט מתנוסס מעליה, כ"טהרנות" ו"מאפיה", ולאמץ את גרסתו של חימי כאילו אין בסיפור הזה אישה שטוענת דברים אחרים לגמרי.

אז תודה לענת קם ולאורי משגב על הדקות היקרות שלא יוחזרו לי. בהתחשב בנתונים שחימי כבר מודה בהם, קרי שנכנס בטבעיות לנעליו של קודמו ונתן המלצה לשיפוט לעורכת דין שלטענתו קיים איתה קשר אינטימי ממושך (דבר שהיא מכחישה לגמרי), החיבוק של "הארץ" נדמה היה יותר מכל כניסיון פתאטי לחפות על הפדיחה של מי שהעניקו לחימי שער הירואי במוסף השבועי כמנהיג תורן של המחאה נגד ממשלת נתניהו, בלי לעשות שיעורי בית. רק על כך שגרמו לי לרגע להיות בצד של 13 לא אוכל לסלוח להם. מזל שזה היה רגע קצר.

שרון גל מנחה פאנל פרשנים בנושא החשיפה של אילה חסון על יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, "חמש עם שרון גל", חדשות 13, 1.2.23 (צילום מסך)

שרון גל מנחה פאנל פרשנים בנושא החשיפה של אילה חסון על יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, "חמש עם שרון גל", חדשות 13, 1.2.23 (צילום מסך)

לא נדרשו יותר מ-48 שעות אחרי הפרסום בחדשות 13 כדי שאלו יזכירו לנו מה טיבו של בית הגידול שנתן לו במה. "חמש עם שרון גל": חסון זועקת באולפן, ואף מזילה דמעה, במחאה על המתקפות שלטענתה ספגו היא ועורכת הדין שחימי התפשט לעיניה. היה קל יותר להאזין לקול הזה ולהאמין לדמעות האלה אלמלא נאמרו לטאלנט הוותיק של רשת 13, שרון גל, שבעברו עננת טענות להטרדות והתעמרות; ואלמלא לצדה של חסון ישב השר לשעבר חיים רמון, שביום שבו שלחה ממשלתו חיילים למלחמה חש צורך לדחוף את לשונו לפיה של קצינה צעירה והורשע בשל כך במעשה מגונה. פרשן ראוי לנושא ללא ספק. חסון, אגב, היתה האישה היחידה באולפן של שרון גל. אין כמובן נשים רלוונטיות לדיון כזה.

חדשות 13 מדווחים על הברחת קוקאין (צילום מסך)

חדשות 13 מדווחים על הברחת קוקאין (צילום מסך)

היעדרן של נשים מאולפן חדשות 13 הוא לא אירוע מאוד חריג. ככה זה כשאת כל מה שנתפס חשוב מפרשנים דרך קבע גברים, בלי דרישה מיוחדת לכישורים (ואל תתנו לי בכלל להתחיל לדבר על אביעד גליקמן שהפעם האחרונה שבה הוא אמר משהו שהיה שווה להאזין לו היתה, ובכן, אף פעם). אבל נשים כמובן לא נעדרות באמת מהחדשות, אלא רק מהשליטה בהן. הנה תראו איזה יופי מסוקרת בחדשות 13 פרשת הברחת הסמים במזוודות. אין 10 שניות של פריים בלי חזה נשי בביקיני, למרות שמזמן מוחזקות שלל תמונות של הנאשמות במעצר, בביגוד מלא לגמרי.

ככה גם מקודם על ידי חדשות 13 ברשתות כל דיווח על הפרשה הזו, כאילו לא נעצרו מעולם גברים בעבירות סמים, שנהגו, גם כן, ללכת לים. נגיד, סתם אומרת, ממש באותו שבוע שבו נעצרו הצעירות, אבל שם הבריחו סם אונס. ברור שזה לא חשוב כמו קוקאין.

מי שלא מבין את הקשר שבין ייצוג מחפיץ של נשים בפרשות פליליות להיעדרן מהאולפנים בכל סוגיה מרכזית לפרשה שבשמה התכנסנו, שלא יחשוב שנאמין לדגלי המי-טו שהוא מנסה לנופף בהם ונחשוד במניעיו. "תתביישו" קראה חסון. וואי, לגמרי.