תביעת דיבה בסך 144 אלף שקלים שהגיש ח"כ איתמר בן-גביר (בטרם מונה לשר) נגד שני אזרחים שלדבריו כינו אותו בין היתר במילים "פאשיסט" ו"נאצי" הסתיימה בהתנצלויות הדדיות וללא כל פיצוי כספי, זאת לאחר שנטען כי הנתבעת כלל לא נכחה באירוע, הנתבע כלל לא אמר את רוב מה שייחסה לו התביעה ואילו התובע עצמו גידף גם הוא את הנוכחים.

בחדוש מאי 2021 התראיין בן-גביר בתוכניתו של שמעון ריקלין בערוץ 20 (היום ערוץ 14), אשר שודרה באותם הימים מרחבת הבימה בת"א. במהלך השידור החי הגיעו עוברי אורח שהפריעו לשידור. בין היתר, כך טען בן-גביר, היו שם בני-הזוג קרול וטרי קסל, שהטיחו בו קללות ונאצות.

לפי כתב התביעה שהגיש בן-גביר, השניים אמרו לו: "פאשיסט נאצי", "חבל שלא גמרו אותך באושוויץ, נאצי", "ברברים, תחזור לגרמניה, אתה פאשיסט, תחזרו לשטחים, תחזור לחברון", ואף אמרו כי הוא רוצה "להרוס את המדינה" וכי הוא "יהרוס את המדינה".

באמצעות עו"ד חנמאל דורפמן, כיום ראש המטה המיועד של השר לביטחון לאומי, הגישו בן-גביר ומפלגת חזית יהודית לאומית (עוצמה יהודית) תביעה בסך כ-144 אלף שקלים נגד בני-הזוג קסל. "המילים שאמרה הנתבעת לתובע לא פגעו רק בתובעים, אלא גם בששת מיליון קורבנות השואה השם יקום דמם".

בני הזוג קסל טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין גדעון כהן ומאיר קורן כי האשה הנצפית בסרטון אומרת לבן-גביר "חבל שלא גמרו אותך באושוויץ, נאצי", כלל אינה הנתבעת וכי הנתבע לא אמר את כל הביטויים שכתב התביעה מייחס לו. כדי לגבות זאת הפנו הנתבעים לסרטון ארוך יותר שמתעד את האירוע.

לדברי הנתבעים, מהסרטון המלא עולה כי הנתבעת כלל לא היתה במקום ואילו הנתבע לא אמר את המילים "נאצי" ו"תחזרו לגרמניה" כפי שנטען. עוד טענו הנתבעים כי מהסרטון המלא עולה כי בן-גביר כינה את הנתבע ואזרחים אחרים שהיו במקום בכינויי גנאי כגון "רוצחים", "ברברים" ו"דיקטטורים". קסל הודה כי אמר על בן-גביר "פאשיסט", אך טען כי מדובר בהבעת דעה בתום לב.

בדיון שנערך אתמול (16.1) בפני השופטת דורית קוברסקי מבית משפט השלום בתל-אביב-יפו, הודיע בן-גביר כי הוא מקבל את המלצת בית המשפט למחוק את התביעה ללא צו להוצאות. מאחר שהנתבעים דרשו הוצאות, ובעקבות התערבות נוספת של השופטת קוברסקי, הצהירו הצדדים כי הם מסכימים שהתביעה תידחה ללא צו להוצאות וש"תהיה התנצלות הדדית של שני הצדדים על הדברים שנאמרו".

8765-12-21